petterkalle
I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Du kan ju beställa idag!Ska jag försöka få tag i
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Du kan ju beställa idag!Ska jag försöka få tag i
hur?Du kan ju beställa idag!
Intressant att l'Accomplie är samma vin som i förra lådan (CAV0094), 50% vardera 2015/2016 och buteljerad våren 2017, men med olika deg.datum - oktober 2018 i förra lådan och denna lådans vin deggad i januari 2020. Kan vara kul att ställa emot varandra för att se vad 15 månader extra på jästen har för inverkan.
Gick inte beställa på telefonen. Fick ett felmeddelande. Typ "välj leveransdatum", kunde inte hitta var. Satt på en konferens så hade inte datorn tillgänlig. Tråkigt. Kul för Er som fick tag i en låda eller två.Fastnade i möte som drog över tiden så då möts man av "Slutsåld"
Hmm, det stod fel först. Jag trodde jag skulle få champagne degorgerad 2017 och 2018 - och såg fram emot att få drickfärdig SavartIntressant att l'Accomplie är samma vin som i förra lådan (CAV0094), 50% vardera 2015/2016 och buteljerad våren 2017, men med olika deg.datum - oktober 2018 i förra lådan och denna lådans vin deggad i januari 2020. Kan vara kul att ställa emot varandra för att se vad 15 månader extra på jästen har för inverkan.
Kanske att de inte ligger så mycket längre än 15 månader så inte så kul att skriva ut då?Har de bommat att skriva ut basår?
Har de bommat att skriva ut basår?
Har aldrig brukat stå såvitt jag minns? Brukar hämta mina uppgifter från caviste.se. Den där ska vara 50/50 2016-2015.Har de bommat att skriva ut basår?
Det har du rätt i att det står januari ja. Jag fick också november i min låda. Mest troligt är väl att det inte är ngn skillnad i innehåll men bäst kan väl @Martin Berggren svara på det.Är det från senaste lådan (CAV0115) eller köpt från annan källa? Den L'Accomplie som återfinns i den lådan har 2016 som bas och reservvin från 2015, men enligt hemsidan ska den vara deggad januari i år så det var lite därför jag blev lite konfunderad. Din är ju deggad i november '19.
Tack för taggen, @jrick !Det har du rätt i att det står januari ja. Jag fick också november i min låda. Mest troligt är väl att det inte är ngn skillnad i innehåll men bäst kan väl @Martin Berggren svara på det.
domaine delaporte sancerreNågon som listat ut vad månadens Cav0117 är för något?
Någon som listat ut vad månadens Cav0117 är för något?
domaine delaporte sancerre
Sancerre från Delaporte.
Har ni druckit något från denna producent tidigare? Och är det enbart vita viner tror ni?