På väg dit åtminstone, jag skrev ju "lättdrucken"På fyllan ?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
På väg dit åtminstone, jag skrev ju "lättdrucken"På fyllan ?
Herzlich willkommen bei uns!Detta blir mitt första inlägg här på forumet efter lång tid i skuggorna. Är relativt oerfaren, men väldigt entusiastisk, i vinkretsar så ta mitt omdöme med en skopa salt. Vill passa på att säga att jag tycker det är ett väldigt kul koncept det här, och otroligt lärorikt och intressant för en novis som mig!
Låter som en trivsam kväll, mao.På väg dit åtminstone, jag skrev ju "lättdrucken"
För mig blev det aldrig en dag 2, vinet tog slut lagom till min recension var färdigskriven...Chateau Fourcas Hosten - dag 2
Tycker faktiskt bättre om vinet idag. Halv flaska i kylen sedan igår. Mycket mindre stall och mer fruktig doft. Kaffe och kryddor (spiskummin?). Inte alls lika torr i munnen, fyller ut bättre i mitten och avslutar snyggt. Blir några poäng till idag
Så sant, men gräsänklingskvällar kan vara riktigt mysiga också. Passa på att njuta, och nästa gång, se till att ha lite Badenhorst att trösta dig med.Frugan är inte särskilt förtjust i Bdx och nu har hon dragit till Frankrike (meddelade på telefon att hon satt vid en pool i 22 graders värme och drack champagne ) så det fanns lite kvar från igår. Nackdelen är kanske då att man inte gärna kan ge sig på något annat spännande, som sydafrikanska rhone-blends t.ex.
Bra sammanfattning över tid. Din slutsats ställer jag mig helt bakom.Fourcas-Hosten har tyvärr inte utvecklats speciellt bra på näsan varken dag 2 eller 3. Doften tappar mycket och är nästan obefintlig dag 3. Smakmässigt håller det ihop ungefär som i fredags men känns kanske ngt rundare och mer följsamt i munnen.
Cantemerle däremot tuffar på bra och har utvecklats en del sedan i fredags och känns på topp dag 3 (söndag). Finns lite mer ceder-tomner än i fredags och den flyktiga målarlådan är inte kvar.
Summeringen för min del av F-H -05 blir korrekt men lite uddlöst och inget vin jag kanske skulle rekommendera för 200:-
Dock mycket långt kvar till LG:s sågning.
Vi väntar tålmodigt.Köpte min pava Fourcas Hosten '05 idag. Trots en inte alltför översvallande lovsång här på forumet och i pressen så verkar det vara rykande åtgång--- det börjar ta slut i Sthlms län. Slå till snart, ni som vill vara med och bor i 08.
Återkommer med synpunkter fredag afton.
Köpte min pava Fourcas Hosten '05 idag. Trots en inte alltför översvallande lovsång här på forumet och i pressen så verkar det vara rykande åtgång--- det börjar ta slut i Sthlms län. Slå till snart, ni som vill vara med och bor i 08.
Återkommer med synpunkter fredag afton.
Du har helt rätt! Mitt problem är att jag har svårt att hålla mig till 3 deciliter...Fredag? Du har alltså annat att dricka i veckan? Vin varje dag, annars dör man!
http://www.aftonbladet.se/halsa/article12148970.ab
Du tar månadens vin på rejält allvar - me like! Två referensviner från samma region, dessutom ett referensvin från Loire. Bara att applådera. Ser framemot dina omdömen.Du har helt rätt! Mitt problem är att jag har svårt att hålla mig till 3 deciliter...
Tänkte prova Fourcas-Hosten mot två andra Bdx:er samt en Chinon och då är det lämpligt om man är ledig dagen efter...
Gillar för övrigt ditt briljanta valspråk
Vi har nu spårat en försvunnen pall som skulle kommit den 3:e april. På pallen finns varor som Ni beställt. Vi kommer att meddela Er som vanligt när pallen kommer och hoppas att fördröjningen inte orsakat onödigt besvär.