Magnus L
urydhtfilgukj
Tackar så mycket! Och jag gör det så gärna!Jag anser att @Grapeskull har förtjänat äran...
Men ni får nog ge mig tills i nästa vecka. Är borta hela påskhelgen.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Tackar så mycket! Och jag gör det så gärna!Jag anser att @Grapeskull har förtjänat äran...
Påskhelgen är över @Grapeskull . Dags att välja.Tackar så mycket! Och jag gör det så gärna!
Men ni får nog ge mig tills i nästa vecka. Är borta hela påskhelgen.
Jobbar på det! Men måste också jobbaPåskhelgen är över @Grapeskull . Dags att välja.
Jobbar på det! Men måste också jobba
Har en från T6-T7 lanseringen, men kanske blir för svårt för folk att få tag i vinet då...?Kanske något från T5-lanseringen 2 maj http://www.finewines.se/threads/t5-lansering-2-maj-2014.2697/
Om det finns hyfsat många flaskor så är det bara att beställa.Har en från T6-T7 lanseringen, men kanske blir för svårt för folk att få tag i vinet då...?
Lyssna inte på @Livermore bara. Champagne under 200 pix låter inte trevligt, då får det bli bubbel, typ Ferrari eller något sydafrikanskt.Jobbar på det! Men måste också jobba
Tänk på japanen ocksåHar en från T6-T7 lanseringen, men kanske blir för svårt för folk att få tag i vinet då...?
Det blir för besvärligt.Tänk på japanen också
Det skulle vara gott (läs: gudomligt) med champagne Men det finns vissa som inte insett storheten i denna ädla dryck Kanske ännu mer anledning att ha det.
Har gjort mitt val i en ny tråd.Av just den anledningen vore det ett bra val för sådana som mig som inte sett ljuset. Eller ännu bättre, en Bourgogne! Här är ju vinvärlden uppdelad i två grupper i vilka sammanhang man än träffar vinmänniskor och jag hör till gruppen som aldrig druckit en bourgogne som jag tyckt varit intressant, god och prisvärd. Felet KAN ju vara att jag inte druckit någon som en sann bourg-lover har rekommenderat så det vore intressant att dricka en och se vad man tycker samtidigt som de frälste dricker samma och förhoppningsvis lovordar det.
Väldigt bra tanke att faktiskt välja ett mer eller mindre favoritvin som tema-vin. Värt att tänka på framöver. Vad blev din delaktighet av när det gäller Fourcas-Hosten -05?Av just den anledningen vore det ett bra val för sådana som mig som inte sett ljuset. Eller ännu bättre, en Bourgogne! Här är ju vinvärlden uppdelad i två grupper i vilka sammanhang man än träffar vinmänniskor och jag hör till gruppen som aldrig druckit en bourgogne som jag tyckt varit intressant, god och prisvärd. Felet KAN ju vara att jag inte druckit någon som en sann bourg-lover har rekommenderat så det vore intressant att dricka en och se vad man tycker samtidigt som de frälste dricker samma och förhoppningsvis lovordar det.
Nej, under 200 kr låter inte trevligt, det kan jag hålla med omLyssna inte på @Livermore bara. Champagne under 200 pix låter inte trevligt, då får det bli bubbel, typ Ferrari eller något sydafrikanskt.
Hur vet du att det är "sugigt", jag håller förvisso med till viss del (inget för mig men korrekt), men flera här har gillat det och du har inte testat - vad är din källa?Vänta inte på mig. Jag har gett upp. Det är ju dessutom ett rätt sugigt vin, så jag har inte lyckats få med hustrun på det heller.
Nästa vin är ju bra (för min egoistiska del) om det går att hitta vinet i Yapan på wine-searcher pro. Då blir det enekelt beställa eller inhandla för mig.
Väldigt bra tanke att faktiskt välja ett mer eller mindre favoritvin som tema-vin. Värt att tänka på framöver. Vad blev din delaktighet av när det gäller Fourcas-Hosten -05?
Kanske dyker det upp i 'brownbag' på lördag med andra ord...F-H ligger orörd i källaren. Jag dricker sällan vin på veckorna och den här månaden har alla helger gått till jobb och en Barcelonaresa. Jag får fuska och dricka det i maj för kommande helg är det ju ett gäng göteborgare som håller mig från att dricka det!