Nu blev jag också riktigt nyfiken så jag köper en flaska som jag tar med ut till landet i helgen!Har ni provat samma vin undrar man ju stilla ?
Blir olidligt nyfiken nu på att testa själv så får väl pallra mig iväg till SB idag och handla.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Nu blev jag också riktigt nyfiken så jag köper en flaska som jag tar med ut till landet i helgen!Har ni provat samma vin undrar man ju stilla ?
Blir olidligt nyfiken nu på att testa själv så får väl pallra mig iväg till SB idag och handla.
+1Har ni provat samma vin undrar man ju stilla ?
Jag måste bara säga att just detta är det som gör denna aktivitet så in i bomben spännande! Ibland kan man vara löjligt överens, medan andra gånger så står man mil ifrån varann. Det blir extra påtagligt när man provar vin av udda slag, då man har mindre förutfattade meningar (eller större beroende på vad man tror sig veta). Riktigt bra vinval med andra ord!+1
Hade naturligtvis tänkt köpa ändå men två så olika synpunkter gör en än mer intresserad
Jaha, så ni struntar i spoilern och tjuvtittar!+1
Hade naturligtvis tänkt köpa ändå men två så olika synpunkter gör en än mer intresserad
Hmm... kasta sten i glashus är du bra på i alla fall.Jaha, så ni struntar i spoilern och tjuvtittar!
Tjuvkikade faktiskt under flera spoilers och "råkade" också se några TN på CT så förväntningarna var...
Ta mig tusan, du har bättre koll på vad jag har skrivit än vad jag har själv! Hur hittade du den?Hmm... kasta sten i glashus är du bra på i alla fall.
Jag har STENKOLL på det mesta som skrivs.
Ta mig tusan, du har bättre koll på vad jag har skrivit än vad jag har själv! Hur hittade du den?
Har nu druckit vinet över två dagar så här kommer min "recension".
Ett vin med mycket smak med kraftiga ektoner. En subtil smak av hallon i eftersmaken. Relativt komplext men med alltför mycket ek. Inget dåligt vin och i sin prisklass får det anses som bra, men inte mer.
Ingen direkt utveckling över de två dagarna. Fortfarande alltför kraftiga ektoner på dag två.
Hehe. Vem var det som sa det?Inhandlade två flaskor i Nordstan och i kassan fick jag kommentaren: "Jaha, du skall också prova det Österikiska?" - fler från finewine som redan inhandlat sin flaska?
Är också nyfiken. Har inte fått någon känsla av att personalen på nordstan är frekventa besökare här. I lönndom är ju allt möjligt såklart. Det skulle vara förbannat trevligt om de outade sig.Hehe. Vem var det som sa det?
Jag har inte handlat där sedan jag flyttade för ungefär 3 år sedan, men då var jag lite tjenis med Sebastian (sommelierutbildad, höll provningar), Kristina (chef), Kenneth (läste samma vingeologikurs på GU) och en till som jag inte kommer på namnet på just nu. Inför en del släpp så brukade jag och den sistnämnda diskutera en del viner över hennes anteckningar från deras provning.Du känner alltså folk i butiken på nordstan med andra ord?
Troligen Ann du tänker på.och en till som jag inte kommer på namnet på just nu. Inför en del släpp så brukade jag och den sistnämnda diskutera en del viner över hennes anteckningar från deras provning.
Jag har inte handlat där sedan jag flyttade för ungefär 3 år sedan, men då var jag lite tjenis med Sebastian (sommelierutbildad, höll provningar), Kristina (chef), Kenneth (läste samma vingeologikurs på GU) och en till som jag inte kommer på namnet på just nu. Inför en del släpp så brukade jag och den sistnämnda diskutera en del viner över hennes anteckningar från deras provning.
Det känns som att det är hög tid att lobba för att de registrerar sig här med andra ord.Jag kan ha råkat nämna för dom vad vi sysslar med här...
Pling! Så heter hon, ja.Troligen Ann du tänker på.
Kassörskan heter enligt kvittot 1410evha, så jag gissar att förnamnet är Eva.Hehe. Vem var det som sa det?