Så skönt när folket har en ledare
Jag löser en top tio till i morgon!
Okej.. inte till idag, förlåt
Ny dator hemma, och den lever sitt eget liv, som jag inte riktigt förstår mig på just nu..
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Så skönt när folket har en ledare
Jag löser en top tio till i morgon!
Trevlig samling viner!Låt mig med glädje presentera finewines.se aktuella top 10 i dela en pava:
Jumboplatsen för tillfället:
- 1999 Château Suduiraut vald av @Trydebull och fick 16 deltagare, med 3,62 FWP.
- 2012 Luddite Shiraz vald @petterkalle och fick 18 deltagare, med 3,61 FWP.
- 2010 Fattoria dei Barbi Brunello di Montalcino vald av @Rexel och fick 18 deltagare, med 3,33 FWP.
- 2008 Mas d'en Gil Como Vella vald av @Sörplarn och fick 14 deltagare, med 3,21 FWP.
- 2012 Clotilde Davenne Chablis Premier Cru Montmains vald av @Per Stade och fick 16 deltagare med 3,19 FWP.
- 2014 Castell d'Encus Acusp vald av @jrick och fick 15 deltagare med 3,13 FWP.
- 2009 Chateau Musar vald av @Åskar och fick 15 deltagare med 3,13 FWP.
- 2014 Man O'War Valhalla Chardonnay vald av @Ekdahl och fick 14 deltagare med 3,07 FWP.
- Leonor Palo Cortado 12 Years vald av @LarsW och fick 15 deltagare med 3,06 FWP.
- 2014 Clonakilla Hilltops Shiraz vald av @gece och fick 19 deltagare med 3,05 FWP.
- 2014 Wannborga Regent vald av @Gurto och fick 8 deltagare med 1,14 FWP.
Skulle till och med vilja hävda att jag har röstat 90+ på samtliga i den listan (med något enstaka undantag). Håller således med!Trevlig samling viner!
Rättade till listan.Låt mig med glädje presentera finewines.se aktuella top 10 i dela en pava:
Leonor Palo Cortado 12 Years vald av @LarsW och fick 15 deltagare med 3,06 FWP.
Tack för sammanställningen. 6 röda, 2 vita, 1 sött och 1 torr Sherry... men INGEN Champagne!? Hur blev det så?Låt mig med glädje presentera finewines.se aktuella top 10 i dela en pava:
- 1999 Château Suduiraut vald av @Trydebull och fick 16 deltagare, med 3,62 FWP.
- 2012 Luddite Shiraz vald @petterkalle och fick 18 deltagare, med 3,61 FWP.
- 2010 Fattoria dei Barbi Brunello di Montalcino vald av @Rexel och fick 18 deltagare, med 3,33 FWP.
- 2008 Mas d'en Gil Como Vella vald av @Sörplarn och fick 14 deltagare, med 3,21 FWP.
- 2012 Clotilde Davenne Chablis Premier Cru Montmains vald av @Per Stade och fick 16 deltagare med 3,19 FWP.
- 2014 Castell d'Encus Acusp vald av @jrick och fick 15 deltagare med 3,13 FWP.
- 2009 Chateau Musar vald av @Åskar och fick 15 deltagare med 3,13 FWP.
- 2014 Man O'War Valhalla Chardonnay vald av @Ekdahl och fick 14 deltagare med 3,07 FWP.
- Leonor Palo Cortado 12 Years vald av @LarsW och fick 15 deltagare med 3,06 FWP.
- 2014 Clonakilla Hilltops Shiraz vald av @gece och fick 19 deltagare med 3,05 FWP.
- 2014 Wannborga Regent vald av @Gurto och fick 8 deltagare med 1,14 FWP.
Tack för sammanställningen. 6 röda, 2 vita, 1 sött och 1 torr Sherry... men INGEN Champagne!? Hur blev det så?
Btw, längesedan med en skumpa som månadens vin tror jag, dags snart?
Jo, lite så är det väl - jag valde tex själv inte Champagne. Men trots allt finns det en del rätt bra skumpor runt 300 kr. Finns det förresten en budgetram?Klurigt att få en rolig/intressant inom budget?
Rättade till listan.
Jo, lite så är det väl - jag valde tex själv inte Champagne. Men trots allt finns det en del rätt bra skumpor runt 300 kr. Finns det förresten en budgetram?
Vi har haft skumpa flertalet gånger men samtliga har knuffats ut från listan trots rimligt pris. Tror att en champagne minst behöver landa runt femhunkan för att ha en ärlig chans.Tack för sammanställningen. 6 röda, 2 vita, 1 sött och 1 torr Sherry... men INGEN Champagne!? Hur blev det så?
Btw, längesedan med en skumpa som månadens vin tror jag, dags snart?
Ja, så är det väl.Vi har haft skumpa flertalet gånger men samtliga har knuffats ut från listan trots rimligt pris. Tror att en champagne minst behöver landa runt femhunkan för att ha en ärlig chans.
Rättade till listan.
Tror att en champagne minst behöver landa runt femhunkan för att ha en ärlig chans.
Dessa två argument var anledningen att jag inte valde en skumpa som månadens pava.Champagne direkt från hyllan är ofta för ung, även NV. Själv försöker jag ha ett minimum på 2 år hemmalagring för alla skumpor jag dricker hemma.
Lysande, tack för översikten. Ändå bara 4 ggr skumpa av 55 tillfällen (7%) om jag räknar rätt. Men november är skumpamånad, just saying...
Och både portvin och Madeira!Spridningen är ju fantastisk!:
Fr vit söt
SA shiraz
It sangiovese
Sp Priorat
Fr vit BGN
Sp pinot noir
Libanesisk mix
NZ chardonnay
Sherry
Au shiraz
Samma med bra bdx, finns sällan någon billig i bra mognadsfas på SB.Ja, så är det väl.
Och Champagne direkt från hyllan är ofta för ung, även NV. Själv försöker jag ha ett minimum på 2 år hemmalagring för alla skumpor jag dricker hemma.
?? Ser inga sådana på tio-i-topp-listan (även om M borde platsa där )Och både portvin och Madeira!