Nu ett par månader efter är du fortfarande nöjd med vitvarorna ? För/Nackdelar.Själv börjat gå i tankarna på att bygga nytt kök. Mest intresserad av vad du tycker om hällen och fläkten.
Fläkten är grym!
Öppen planlösning mot köket och jag kan stå och steka bacon på lägsta effekt utan att störa flickvännen som kollar på morgonnyheterna 7-8 meter bort. Inget os, och bara ett svagt sus.
Ljudnivån är väl iofs direkt kopplad till att jag satte akustiktak antar jag men den är inte högljudd. Finns ett Ilve-showroom på Ranhammarsvägen vid Bromma om du är Stockholmsbaserad.
Om man ska vara kritisk så tar knapparna lite tillvänjning att hitta och att belysningen i bakkant ställer stora krav på splashbacken. Finns nog ett skäl att de alltid har en rostfri splashback på bilderna för det blir ett extremt släpljus av belysningen. Jag har en liten defekt i en kakelplatta som syns ganska tydligt när jag tänder lyset men nu är den mestadels dold bakom rail och slevar.
Sen har jag lärt mig den hårda vägen att jag inte kan tända/elda i öppna spisen med fläkten igång på mer än minimum
Hällen är mycket trevlig.
Har inte helt vant mig vid effekt per inställning på vreden men det finns systeminställningar där man kan göra inställningar på max watt etc så jag kan ha missat nåt där. Tycker den är lite långsam/konservativ jmf med min ControlFreak. Eller så är det att jag är ovan vid 12 steg + Powerläge (plus stekinställningar) eftersom jag tycker det känns konstigt att koka potatis på sjuan...
Bra service från Kuche24/Gaggenau då hällen som kom fått en smäll och displayen satt snett. Kontaktade tyska siten som omgående svarade med kontaktnummer för service i Sverige.
Eftersom den änå blev flushmonterad hade jag nog i efetrhand hellre köpt den utan rostfri list och... kaaanske 90cm istället för 80...
Jag har fortfarande vissa tvivel kring den "testvinnande" frysen från Samsung då jag tycker att defrosten uppför sig väldigt märkligt då den trycker upp temperaturen högt och skapar temporär rimfrost.