Larseman
Medlem
Gråter av lyckaKanske kan den här länken komma till nytta för barololovers därute.
http://www.weinlagen-info.de/#bereich_id=62
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Gråter av lyckaKanske kan den här länken komma till nytta för barololovers därute.
Du får ta med Ruché i morgon.Kanske kan den här länken komma till nytta för barololovers därute.
Inser nu att det var en guldgruva som jag ramlat på. Det är ju mycket mer än Piemonte som går att hitta via sökfunktionen. Jädrar i min låda vad bra skit det verkar vara för kartfetishister.Du får ta med Ruché i morgon.
Jag ser också fram emot att testa det. Är väl en kandidat till "husbarolo" under de närmaste åren. Men det kanske dröjer en tid innan 2009 försvinner från hyllorna. De flesta kunder söker ju efter vidunderliga 70 kr-viner eller mängder av 70 kr-viner.Någon som har testat Vajras Barolo Albe 2010? Den har dykt upp på monopolet nu och till fortsatt bra pris. Gillade 2008 väldigt mycket.
Ska droppa förbi min SB butik idag och se om 2010 finns, kanske provas ikväll. Klart intressant hus barolo.Någon som har testat Vajras Barolo Albe 2010? Den har dykt upp på monopolet nu och till fortsatt bra pris. Gillade 2008 väldigt mycket.
Jag gick förbi butiken i Sundbyberg och där var det fullt av 2010or.Ska droppa förbi min SB butik idag och se om 2010 finns, kanske provas ikväll. Klart intressant hus barolo.
Gillade inte Vajras std-Barolo -08 men "Bricco delle Viole" -08 tyckte jag var strålande så inget snack om att Vajra kan leverera.Någon som har testat Vajras Barolo Albe 2010? Den har dykt upp på monopolet nu och till fortsatt bra pris. Gillade 2008 väldigt mycket.
Var förbi mitt SB, fanns bara -09 (4st), kommer väl -10 or när dom andra är slut.Jag gick förbi butiken i Sundbyberg och där var det fullt av 2010or.
Tror du kan gilla 2010 ändå. Vi hade ju olika uppfattning om 2008 iofs men jag kan liksom inte se vad som skulle kunna anses fel med 2010an, bortsett från möjligen att den inte är i första hand byggd för lagring kanske. Det har jag som nämnt svårt att bedöma.Gillade inte Vajras std-Barolo -08 men "Bricco delle Viole" -08 tyckte jag var strålande så inget snack om att Vajra kan leverera.
Anständig Barolo runt 200:- i Sverige verkar för mig vara saker som är svåra att kombinera.
Vill man försöka hitta ngt ändå i den prisklassen så rekommenderas Carlo Merolli i Dk och Cascina Cucco.
http://shop.carlomerolli.dk/produkter/17-piemonte/
Tack för tipset !Tror du kan gilla 2010 ändå. Vi hade ju olika uppfattning om 2008 iofs men jag kan liksom inte se vad som skulle kunna anses fel med 2010an, bortsett från möjligen att den inte är i första hand byggd för lagring kanske. Det har jag som nämnt svårt att bedöma.
Hittade förresten Solobarolo.com som har en del mindre producenter och mycket 2010 nu. Gratis frakt vid minst sex flaskor och 10% rabatt med koden "barolo". Då kostar Cascina Ballarin Tre Ciabot 2010 23,4 euro levererat till dörren. Samma vin 2009 373 kr i Bs. Jag har beställt...
Tack för svaret. Det var det jag var inne på. Denna handlare är väl en av många som inte anmäler sig till SKV och betalar skatter i förväg osv enligt protokoll. Har svårt att tänke mig att de på forumet populära Plus de Bulles t.ex. gör det. Får återkomma med besked om hur beställningen går.Regelverket har tightats till- om transportfirman inte har alla papper i ordning, dvs ledsagardokument som visar att skatten är betald, riskerar de få betala en straffavgift, så risken är att din beställning inte går igenom. Jag är ganska säker på att solobarolo inte är godkända distanshandlare för alkohol...
Det du riskerar är dock bara att få betala
Svensk alkoholskatt plus speditörens "straffavgift" på några procent av alkoholskatten de dom gör nåt olagligt och riskerar hamna i onåd hos sitt eget skatteverk är solobarlo...
Så här uttrycker sig solobarolo om saken, (fick ett meddelande från en nyregistrerad medlem sent igår kväll som jag antar har med sidan att göra):Tack för svaret. Det var det jag var inne på. Denna handlare är väl en av många som inte anmäler sig till SKV och betalar skatter i förväg osv enligt protokoll. Har svårt att tänke mig att de på forumet populära Plus de Bulles t.ex. gör det. Får återkomma med besked om hur beställningen går.