Väl rutet, du är så charmig när dina horn växer ut.
Jag tror även att
@ChristianB inser att det blir lite orimligt att kräva rigorösa kunskaper av en person som skriver om något såpass oskyldigt och (faktiskt) oviktigt som vin (oavsett hur viktigt det är för oss). Kulturkritik kommer aldrig präglas av expertkunskap, då åsikter om en produkt som exempelvis vin är helt och hållet individuell och upplevelsebaserad (alla har en åsikt och man väljer själv de åsikter man vill ta till sig). Den dagen det finns massa sanningar kring en personlig vinupplevelse slutar jag nog att intressera mig tror jag.
Men visst är det trevligt med vinskribenter som är kunniga, vilket jag nog upplever att de flesta är trots allt. Sen kan jag absolut störa mig på att några få prominenta män i Sverige påverkar vår vinkultur alldeles för mycket och att de inte vågar vara helt transparenta (blindprovningar med mera), men just därför har vi ju våra vinbloggare och finewines.se att lyssna till, men även i dessa fora så är ju kunskapen om vin extremt varierad, vilket jag enbart uppskattar, då ingen är mer expert än en själv när det gäller subjektiva upplevelser.