Men hur vet du att vinet kostar för mycket?
Åter igen, det intressanta är ju hur du tycker vinet smakmässigt står sig i förhållande till det pris du har betalat samt i förhållande till andra viner i samma prisklass (vilket har poängterats flertalet gånger tidigare i tråden). Om vinet sen kostar halva priset någon annanstans så betyder ju det bara att någon troligen får för lite betalt. Finner det helt rimligt att ett vin kostar mer här (kanske tom dubbelt så mycket). Konsumenter skiter i påslag så länge dom känner att dom får det dom har betalat för. Min uppfattning är att den foklige konsumenten och de flesta vinnördar tycker SA är prisvärt.
Sorry pal, men vi kan kivas hur länge som helst utan att komma till konsensus.
Jag har min åsikt och du din. Det räcker för mig att det finns säkert även andra som delar min åsikt.
Eller om de inte gör det, spelar absolut ingen roll för mig.
Det är bra att det råder åsiktsfrihet även i Svedala.
Ärligt sagt, har jag mycket svårt att förstå att du försvarar de här prisskillnaderna mellan dessa länder! Vinerna får vara hur delikata som helst, men de ligger inte prismässigt i någon vidare förmånligt kategori för oss.
Det var kanon att du själv tog fram dem …
2016 The Chocolate Block, Boekenhoutskloof
Sverige: 249kr SA: 120kr (samma butik)
2015 Treinspoor, The Sadie Family
Sverige: 349kr SA: 180kr (samma butik)
BTW. Vinet finns inte på bolis sortiment!
Däremot gör det här vinet det:
2015 Mullineux Syrah
Sverige: 219kr SA: 196kr Inte samma årgång i Sverige, men vinet blir knappast billigare, alla fall.