Mattias Schyberg
Administratör
Bröt ut några inlägg härifrån och skapade tråden Tips på vin eller bubbel för första dejten.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Av någon svårförståelig anledning är detta huschampagne på Les Avises (Selosse restaurang), kan ej rekommenderas.Jag har fått erbjudande att köpa lite lite Champagne F. Thill, nån som testat eller vet nåt?
Jag litar iofs på omdömet hos handlaren ifråga men jag vet inget om producenten...
Tack för info, då hoppar jag över det.Av någon svårförståelig anledning är detta huschampagne på Les Avises (Selosse restaurang), kan ej rekommenderas.
Selosse är bra att köpa!!Tack för info, då hoppar jag över det.
Jag har köpt en del Selosse av langaren som gav mig erbjudandet...
Jajamän men han protesterar om jag inte beställer annat än Selosse ocksåSelosse är bra att köpa!!
Ja, det stämmer definitivt med min erfarenhet att man får olika svar från SB på samma fråga och att det sällan går att lita på de svar man får.Den fanns inte med i det enda släppet som var registrerat 1 April så jag frågade SB och fick lite olika svar. Enligt en SB anställd så visas inte beställningssortimentet i släppen (åtminstone inte alla). Stämmer detta med er erfarenhet? Hur kan man då hitta nya varor i BS? Enligt en annan SB anställd så släpps nyheter på BS den förste varje månad så man får gå in och kolla varje månad. Stämmer detta? Hur gör ni?
Inte sett detta tidigare. Tack för tipset!Har du testat att använda http://vininfo.org/ ?
-Beställde ett trepack, om inte annat får man väl bli först ut på forumet med en recension av ny odlare.Hej och hå!
Just den här producenten har jag inte provat men har svårt att tänka mig att de tar in något mediokert då de är ett gäng entusiaster som startat vinimport.
Trevliga dessutom!
Är inte det ungefär samma sak?Lagra eller dricka senare?
Du ska läsa det jag menar, inte det jag skriverÄr inte det ungefär samma sak?
Jag förstår det och jag läste faktiskt som du tänkte innan jag reagerade. Lite som "nu eller meddetsamma?"Du ska läsa det jag menar, inte det jag skriver
"Vin till mat" hyllar en ny producent som de plockat upp och jag är lite nyfiken på om någon på forumet har provat?
Producenten heter Benoit Beaufort och det är deras 2008 Prestige som släpptes på monopolet idag.
-Beställde ett trepack, om inte annat får man väl bli först ut på forumet med en recension av ny odlare.
Nej, "hann" inte när jag var hemma men vad jag snappat upp så verkar det vara ett bra köp.Bonjour Emanuel! Har du testat Beaufort ännu? Sitter själv på köpknappen och det hade varit kul att höra ditt omdöme.
Von Buhl riesling sekt 2015. Lagra eller dricka senare? När inträffar senare?