buteljen
Medlem
Enligt Tryffelsvinets utskick fanns det enbart 24 flaskorJag såg den för någon vecka sedan på sidan men den verkar borttagen av någon anledning. Den fanns inte i Tisdags heller. Någon som har någon aning?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Enligt Tryffelsvinets utskick fanns det enbart 24 flaskorJag såg den för någon vecka sedan på sidan men den verkar borttagen av någon anledning. Den fanns inte i Tisdags heller. Någon som har någon aning?
Hemligt artikelnummer från tryffelsvinet, mer än så vet jag inte.. hittade den inte heller via bolagets hemsida direkt men googlade jag så kom jag in på ”rätt sida” hos bolaget
Gammalt direkt från producent brukar alltid vara dyrare, ja. Vet du proveniens på de du kan köpa i Frankrike? Annars är inte jämförelsen helt relevant. Vore ju lite märkligt om de skulle sälja 1988 ex-producent billigare än 2015 (499 kr).Frågan är varför tryffelsvinnet tar 1000 kr när den ligger på ca 450 i Frankrike.
Gör lutons källare 100% på priset?
Gammalt direkt från producent brukar alltid vara dyrare, ja. Vet du proveniens på de du kan köpa i Frankrike? Annars är inte jämförelsen helt relevant. Vore ju lite märkligt om de skulle sälja 1988 ex-producent billigare än 2015 (499 kr).
StämmerHar du beställt en flaska förresten?
Stämmer
Jag hade ögonen på den men backade när jag såg att Neal Martin gav den 85p för tre år sedan. Hans reviews brukar stämma hyfsat med vad jag tycker.Någon som kan säga något om Chateau La Louviere 1988?
Blev ett spontanköp från bolaget då jag såg att en bordeaux med lite ålder släpptes och efter lite research blev jag lite tveksam, mycket gamla, få nya, blandade kommentarer.. vissa säger att den är över platån osv.
Har mycket på ”vill ha listan” så lägger hellre 995kr på något annat än att bara testa en bordeaux med lite ålder bara för att ha testat
TackJag hade ögonen på den men backade när jag såg att Neal Martin gav den 85p för tre år sedan. Hans reviews brukar stämma hyfsat med vad jag tycker.
Jag tycker Jancis Robinsons korta och generella informationstexter om region och årgång är en bra referens.Har ni tips på någon bra och 'all täckande' hemsida för att hitta korta utlåtande om årgångar i en specifik region, som gärna skall täcka alla årgångar iaf. senaste 20 åren?
+1 på denna.
Den kan nog vara i äldsta laget men det finns ju bara ett sätt att vet. Sedan är frågan om den går att dricka svår, det är helt och hållet beroende på vad man gillar. En del här på forumet föredrar viner med ungdomlig spänst medans andra tycker tvärt om. Att det kommer ha tappat sin ungdomlighet kan vi nog alla enas om. Jag skulle definitivt öppna det och prova. Är det unket i början och "dött", vänta ett tag så kan det nog komma till liv.Hittade denna, bortglömd, går den att dricka? Eller är den för gammal?
Visa bifogad bild 23064
Jag är nog lite mer positiv i min bedömning än @thunberg och säger "kanske". Chansen beror mycket på hur vinet är lagrat - inte för varmt eller för torrt. Just vita bourgogner har med början i mitten av 1990-talet haft en tendens att "snabbmogna" (kallas premox - förtida oxidation), så det har blivit mindre vanligt att långlagra dessa för att undvika denna form av "rysk roulette". Jag tycker att många idag underskattar de vita bourgognernas möjlighet att utvecklas i de fall de inte drabbas av premox.Hittade denna, bortglömd, går den att dricka? Eller är den för gammal?
Visa bifogad bild 23064
Ja.Hej!
En flaska Chateau Lafite Rotschild 1990 för 5000:-
Är det ett bra pris?
Hej!
En flaska Chateau Lafite Rotschild 1990 för 5000:-
Är det ett bra pris?