Så där, då har vi hunnit med både ett besök hos Knipser och ett hos Von Winning idag. Knipser var outstanding, både vad gäller vingården, bemötandet och vinerna. Det var bara att traska in och sätta sig vid bardisken så kom en trevlig kvinna och berättade om deras olika GG Pinot Noirer och hällde upp en efter en i våra glas. Det blev både ett par flaskor 2014 Kirschgarten och Burgweg (den senare var lite mer rökig och behöver längre tid att mogna). Sedan när vi trodde att provningen var slut plockade hon fram en 2013 Spätburgunder Reserve. Wow, kan vara den bästa PN jag druckit någonsin, så fick bli en flaska av den också. Där fanns rökt kött, bacon, stall, hö och allt höll ihop på ett otroligt fint sätt. Kan fortfarande känna kvar eftersmaken i munnen när jag blundar.
Von Winnings bemötande var inte lika trevligt, det var en smådryg tysk gubbe som tyckte jag var konstig som ville prova rödvin... men irritationen försvann direkt efter att jag doftat på glaset 2015 Violette. Doften var helt magisk och om några år tror jag att smaken kan matcha också. 2 flaskor får följa med hem
Tack för tipset igen Patrik.