Nu har vi provat 3 sorters caviar från Attilus. Vi drack vår huschampagne Launois Blac de Blanc och hade smörstekt bröd som tillbehör.
Caviarn var bra, våra förväntningar var inte så höga och vi blev glada av den goda smaken på 2 utav 3 burkar. Det jag dock inte gillade var avsaknaden av spänsten i romkornen. Jag gillar när romkornen liksom poppar sönder i munnen och det hände inte denna gång.
Både jag och maken är enstämmiga i rangordningen. Bäst var Royal Oscietra, 2a kom Royal Siberian och 3a kom Classic Oscietra med sin lite mera fiskiga smak och "mosiga korn". Mellan 1an Royal O och 2an Royal S tyckte jag att Royal S var en liten besvikelse för romkornens guldiga färg lovade mumsmums i min mun, men den känslan uteblev lite pga den kändes lite plattare i smaken än vinnaren Royal Oscietra.
Priset kan man inte säga något om, det är en mycket prisvärd caviar och Attilus levererade supersnabbt. Min trasiga sked blev krediterad och vi kommer att beställa mer caviar från dem men då kommer vi att hållas oss till Royal Osceitran.
De gånger vi vill ha superdupergod och dyrare caviar hämtar vi den Kinesiska på Lisa Elmqvist.
Hur som helst så hade vi en riktigt mysig caviarprovning och vi kunde glömma isolering och elände för en stund.
Visa bifogad bild 21703 Visa bifogad bild 21704 Visa bifogad bild 21705