Anders Landström
Medlem
SV: Stora gristråden!
Grisen gör som sagt stora uppoffringar
Grisen gör som sagt stora uppoffringar
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Bubblaren skrev:Sungan, tack för du tar på dig rollen som förste informatör! Turligt nog skall jag och klippa mig runt hörnet från CW idag
sunqan skrev:hoppas nu att bogen smakar som den färdigkokta skinkan, bogen ska ju vara mindre salt
men jag ska ju ugnsbaka den och då borde den rimligen hamna i närheten av den kokta i sälta) -sunqan
Keen skrev:Gott med svin, och kul att svina! ;D
CH skrev:Men det är väll inte lika kul att se ut som ett svin?
Julskinka är minsann inget man Ironiserar kring, eller skämtar om. Den ska tillagas på klassiskt vis. Svenska grisar ska bada i gyttja, inte i vin.Per Stade skrev:Det här är väl för fan ett vinforum - inte ett skinkforum
Prova att koka bogen (eller skinkan) i vin!
Men... Är inte piggham ganska magerlagd? av din beskrivning tänker jag mer på majs-matad gås...Keen skrev:Än är jag hyfsat slank, men fortsätter träningen (eller avsaknaden av träning) så kommer jag börja likna det svin jag är även kroppsligen!
Bubblaren skrev:Skall villigt erkänna att jag för första gången skall laga till julskinkan, har haft det förspänt med en moder som ordnat med det genom alla år. Nu är det min tur.
Frågan är - koka eller ugnsbaka?
Söker även recept på griljering utan ströbröd.
R.P skrev:Någon som sitter på några smaskiga recept (annat än i gelé) på grisfötter?
R.P skrev:Tack för det Jimmy! Finns det några trevliga långkok man kan göra på grisfötter?