Jos
Medlem
SV: Stora gristråden!
Känns tryggt att du är här
Ok, har dock inte tagit bort ben på någon utav dom. Den som kokar i vin har svålen kvar. Den som kokar i andra skar jag bort all svål på utom en liten bit som höll ihop bitarna. Måste ju testa...
Så jag kör in den som den är(vinvarianten) med svål och allt utom benet som jag tar bort? Funderar på om man skulle glacera den andra som inte har svål... Hmmm
Jimmy Forsman skrev:Upp med det och släng in på en plåt i ugnen. Grillvärme, börja på 200grader så att svålen torkar ut, sen drar du upp till 225 grader. Då kommer det att knäckas till bra (svålsidan upp alltså). Svålen ska vara stenhård och knäckig. Sen tar du ut den och låter den svalna i 10 minuter, bryter upp den burdust och lägger den på lite vitt bröd. Du kan ha lite av kokspadet på brödet också för lite extra smak, och kanske lite majjo om du inte har en god chilisås hemma.
Kanske lite lök och en bit inlagd gurka. Sen har du en macka som, på kockspråk, knullar i munnen.
Känns tryggt att du är här
Ok, har dock inte tagit bort ben på någon utav dom. Den som kokar i vin har svålen kvar. Den som kokar i andra skar jag bort all svål på utom en liten bit som höll ihop bitarna. Måste ju testa...
Så jag kör in den som den är(vinvarianten) med svål och allt utom benet som jag tar bort? Funderar på om man skulle glacera den andra som inte har svål... Hmmm