Emanuel
Instagram; Swedish Champagne Dude
Ja, ett fantastiskt vin som dock var väl ungt när jag drack det men jag har en flaska kvar i källaren som ska få ligga ett tag till...Har du provat Prephylloxera La Vigna di Don Peppino?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Ja, ett fantastiskt vin som dock var väl ungt när jag drack det men jag har en flaska kvar i källaren som ska få ligga ett tag till...Har du provat Prephylloxera La Vigna di Don Peppino?
24 sept släpps 60 flaskor av 2013 vintageJa, ett fantastiskt vin som dock var väl ungt när jag drack det men jag har en flaska kvar i källaren som ska få ligga ett tag till...
-Nejdå, det gör det absolut inte alls.24 sept släpps 60 flaskor av 2013 vintage
-Nejdå, det gör det absolut inte alls.
Ja, ett fantastiskt vin som dock var väl ungt när jag drack det men jag har en flaska kvar i källaren som ska få ligga ett tag till...
Vilken årgång var det, kan tänka mig att det är rejäl skillnad mellan årgångar?
varför tänker du dig det?
Den jag drack senast (och har en kvar av) var en 2011, det ansågs väl även som ett riktigt bra år runt Etna.Vilken årgång var det, kan tänka mig att det är rejäl skillnad mellan årgångar?
Ja, håller nog med där, jag har åtminstone upplevt dem väldigt olika mellan årgångarna, särskilt Erse som jag ju druckit mycket av då den ju finns på SB...Etna Rosso brukar väl ha rätt märkbar årgångsvariation?
Fett. Måste man vara medlem och hur mycket kommer det kosta?@Emanuel - Du råkar inte vara medlem i Munskänkarna Stockholm? Jag kör ännu en Etna-provning i början av november för dem och det blir fokus på hantverkarna. Många kul viner blir det, 8 stycken, och flera av namnen är nog nya för de flesta. Händer ju otroligt mycket där, producenterna är nu runt 100 stycken! Att jämföra med för tre decennier sedan då de var fem...