Vilken årgång tror du presterar "bäst"? Jag är inne på 2003, 2010 eller 2011.Det finns en hel del årgångar av TOCS på bolaget. Brukar prestera bra!
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Vilken årgång tror du presterar "bäst"? Jag är inne på 2003, 2010 eller 2011.Det finns en hel del årgångar av TOCS på bolaget. Brukar prestera bra!
2003 verkar vara slutsåld dessvärre.Vilken årgång tror du presterar "bäst"? Jag är inne på 2003, 2010 eller 2011.
Magnum var mest en fix idé för att det är skoj med stora flaskor. Purgatori såg ju skoj ut så det blir nog att testa nån flaskaMåste det vara på magnum?
För vad det är värt, när du nämnde Clos de los Siete så associerade jag till att Torres Purgatori -18 skulle kunna vara trevligt till Asado-grill!
Är förvisso Garnacha-baserat, finns inte på magnum och är knappast svalt - men likväl ett häftigt vin.
(beställde två flaskor till innan jag skrev detta, vill ju också grilla i sommar!)
Grymt. Då är det ett måste. Nästan oavsett årgång är det en stor sangiovese.Ser väldigt intressant ut!
Heads up på Purgatori.Purgatori såg ju skoj ut så det blir nog att testa nån flaska
Ser väldigt intressant ut!
Har alltid kört Guigals Cotes du Rhone som såsvin där det är helt ok att dricka sista glaset också.När jag behöver enklare vin till såser eller liknande (lite dyrt att plocka ur källaren för det) köper jag nästan alltid https://www.systembolaget.se/produkt/vin/muscadet-sevre-et-maine-227501/ för vitt och https://www.systembolaget.se/produkt/vin/abbotts-delaunay-225701/ för rött. Mest för att jag känner till vinerna och de är inte dåliga, bara enklare. Dessutom med behändig skruvkork. Man mår inte dåligt av att dricka ett glas av dem också, om inte allt ska i maten. Och så slipper jag såklart tänka. Men idag slog det mig (inför fisksoppan) att jag aldrig provar viner i fasta sortimentet, så jag har ju ingen alls koll på vad som skulle vara vettiga utbyten.
Har ni några go-to-viner som är prismässigt ok att laga mat på samtidigt som de är någorlunda trevliga att ta ett glas av också?
Jag väljer BnB till matlagningsviner. Då kan en av vardera stå i matkällaren tills behovet infinner sig.När jag behöver enklare vin till såser eller liknande (lite dyrt att plocka ur källaren för det) köper jag nästan alltid https://www.systembolaget.se/produkt/vin/muscadet-sevre-et-maine-227501/ för vitt och https://www.systembolaget.se/produkt/vin/abbotts-delaunay-225701/ för rött. Mest för att jag känner till vinerna och de är inte dåliga, bara enklare. Dessutom med behändig skruvkork. Man mår inte dåligt av att dricka ett glas av dem också, om inte allt ska i maten. Och så slipper jag såklart tänka. Men idag slog det mig (inför fisksoppan) att jag aldrig provar viner i fasta sortimentet, så jag har ju ingen alls koll på vad som skulle vara vettiga utbyten.
Har ni några go-to-viner som är prismässigt ok att laga mat på samtidigt som de är någorlunda trevliga att ta ett glas av också?
Helt klart ett av de bästa vinerna vi drack under 2023. Nu har hustrun skrapat fram 20 flaskor som vi planerat dricka ca en per år. Det här vinet kommer bli en levande legend! 6 flaskor är alldeles för lite. Alla behöver fler!"2019 POGGIO SCALETTE, IL CARBONAIONE" finns just nu på Atomwine för ca 440kr flaskan inkl frakt om man beställer 6st. 243,95 dkk per flaska och 160 dkk frakt.
Tyvärr länge sedan erbjudandet nu. Köpte dock förra veckan 2018 för ungefär samma pris från dem.Helt klart ett av de bästa vinerna vi drack under 2023. Nu har hustrun skrapat fram 20 flaskor som vi planerat dricka ca en per år. Det här vinet kommer bli en levande legend! 6 flaskor är alldeles för lite. Alla behöver fler!
Efter en flaska 2018 kan vi (tyvärr) konstatera att 2019 är The Isht medan 2018 inte är på samma nivå.Tyvärr länge sedan erbjudandet nu. Köpte dock förra veckan 2018 för ungefär samma pris från dem.
Testad i går. Kändes lite överextraherad.Efter en flaska 2018 kan vi (tyvärr) konstatera att 2019 är The Isht medan 2018 inte är på samma nivå.
Men, på CT rankas 2018 högre än 2019. Tycker personligen att 2018 mest bara är swullig.
Första glaset också!Har alltid kört Guigals Cotes du Rhone som såsvin där det är helt ok att dricka sista glaset också.
Kan bara hålla med. Tror att de som hissar detta vin på CT är sådana som föredrar juice och sylt.Testad i går. Kändes lite överextraherad.
Har dom senaste åren dykt up i perioden mars-april.Någon som vet när Domaine Clape Cornas släpps på bolaget?
"2019 POGGIO SCALETTE, IL CARBONAIONE" finns just nu på Atomwine för ca 440kr flaskan inkl frakt om man beställer 6st. 243,95 dkk per flaska och 160 dkk frakt.
A propos dagens inköp - Påminner om denna underbara historia, som hämtad ur Dickens A Christmas Carol.Det finns bara en sak att säga om Malescot Saint-Exupery: Damn, that's good wine.
https://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2007/07/12/AR2007071202356.html?sub=AR
A propos dagens inköp - Påminner om denna underbara historia, som hämtad ur Dickens A Christmas Carol.