Wintermute
Medlem
Jag kastar ur mig Mumm NV, det finns förmodligen ännu bättre alternativ, men...
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Tips brukschampagne (under 400) som inte är så brödig efterfrågas
Får gärna inhandlas i i kvantitet om 6 och å andra ställen än bolagetTips brukschampagne (under 400) som inte är så brödig efterfrågas
Bolis utbud av bra Brunello är glest, även i BS, men några finns det. Poggio Salvi, Lisini och Le Chiuse är bra producenter som definitivt är värda att prova. Annars har ju Stefan Töpler, BaroloBrunello, ett lysande sortiment. Han har t.ex. Costanti Conti, Baricci, Mocali, Fuligni och Le Potazzine som alla borde falla inom ditt prisintervall.Drack 2012 Col d'Orcia Brunello di Montalcino igår vilket gav mersmak.
Tips på Brunello 250- 500, helst på bolaget, men även winefinder eller andra pålitliga näthandlare
Editrisjustering
Det är möjligt att mina tips hamnar från något lite, till något lite mer över din gräns men jag tror att du ibland kan hittaInga mer specifika tips? Kryllade inte av grejer där heller direkt (Jovars men den heter ändå barolobrunello) även om ett det inte ska va nått problem att få ihop ett 6-pack.
2012, 2010, 2006,2004 ska va bra stämmer det? 12 mer tillgänglig?
Le Chiuse har just bytt till årgång 2013 på SB. 100 p från Kerin O'Keefe om man bryr sig om sådant... Och eftersom jag är så lättpåverkad la jag en beställning nyss. Kollikrav 2 styck.Bolis utbud av bra Brunello är glest, även i BS, men några finns det. Poggio Salvi, Lisini och Le Chiuse är bra producenter som definitivt är värda att prova. Annars har ju Stefan Töpler, BaroloBrunello, ett lysande sortiment. Han har t.ex. Costanti Conti, Baricci, Mocali, Fuligni och Le Potazzine som alla borde falla inom ditt prisintervall.
Inom spannet. Om man sett super size me, I guess I have toLe Chiuse har just bytt till årgång 2013 på SB. 100 p från Kerin O'Keefe om man bryr sig om sådant... Och eftersom jag är så lättpåverkad la jag en beställning nyss. Kollikrav 2 styck.
Jag brukar tycka att San Felice Campogiovanni och Casanova di Neri gör bra viner över hela spannet från rosso till riserva. Just nu är det 2012 av standard BdM som finns på SB av båda och de är bra. De brukar nog ha lite kraftigare stil än Col d'Orcia, men också lite mer komplexitet och är större viner tycker jag (jag har dock inte provat -12 av Col d'Orcia).Drack 2012 Col d'Orcia Brunello di Montalcino igår vilket gav mersmak.
Tips på Brunello 250- 500, helst på bolaget, men även winefinder eller andra pålitliga näthandlare
Editrisjustering
Också lättpåverkad. La beställning nu.Le Chiuse har just bytt till årgång 2013 på SB. 100 p från Kerin O'Keefe om man bryr sig om sådant... Och eftersom jag är så lättpåverkad la jag en beställning nyss. Kollikrav 2 styck.
Importören kommer undra vad fan som händeOckså lättpåverkad. La beställning nu.
Ja särskilt efter att jag nyss gjorde ytterligare en beställning om två flaskor.Importören kommer undra vad fan som hände
Samma här. Man är ju svag för höga poäng och italienska viner. Kul tips! Tackar.Ja särskilt efter att jag nyss gjorde ytterligare en beställning om två flaskor.
Föll också för grupptrycket...Le Chiuse har just bytt till årgång 2013 på SB. 100 p från Kerin O'Keefe om man bryr sig om sådant... Och eftersom jag är så lättpåverkad la jag en beställning nyss. Kollikrav 2 styck.
Le Chiuse har just bytt till årgång 2013 på SB. 100 p från Kerin O'Keefe om man bryr sig om sådant... Och eftersom jag är så lättpåverkad la jag en beställning nyss. Kollikrav 2 styck.
Inom spannet. Om man sett super size me, I guess I have to
Också lättpåverkad. La beställning nu.
Importören kommer undra vad fan som hände
Ja särskilt efter att jag nyss gjorde ytterligare en beställning om två flaskor.
Samma här. Man är ju svag för höga poäng och italienska viner. Kul tips! Tackar.
Föll också för grupptrycket...
Ingen pressJa jäklar. Vi får hoppas att vinet är gott...