Emanuel
Instagram; Swedish Champagne Dude
-Tror kanske du missade att läsa min nästa post där jag svarade på min egen fråga; Beställde aldrig eftersom de på Oenoforos inte kunde svara på OM eller NÄR de eventuellt kunde erbjuda Palmer 08 på mag.Du får gärna meddela om det vart 08 på Magnum som kom.
Tar tillfället i akt och svarar på min egen fråga;
Turistade runt lite i Oenoforos växel och fick tillslut prata med inköpsavdelningen och de enda de kunde bekräfta var att de "kunde se i datan" att det var årgång 2005 de hade på lager.
Provade sedan med följdfrågor om när det kunde bli ett årgångsbyte och när man kunde tänka sig få köpa årgång 2008? Svaret var en motfråga om varför jag frågade om årgång och sedan vidarekoppling till någon som kanske visste...
Efter ännu lite vidarekopplingar kunde konstateras att ingen visste något om kommande årgångar, de närmaste jag kom ett svar var att inköpschefen kanske visste men att han inte var tillgänglig.
Tror kanske inte Oenoforos har så stort fokus på årgångar, de verkade i alla fall tycka det var väldigt märkligt att jag frågade.
Min gissning är väl att det blir årgångsbyte när de sålt slut på 2005 men vilken årgång som kommer därefter är höjt i dunkel... Vill man således vara säker på att få tag på 2008an på magnum gör man nog klokast i att besöka den fria marknaden utanför monopolet.