Silenos
Medlem
Kul @Silenos och @Omar Khayyam tipsa gärna om det finns anledning till det! Jag hade kontakt med Vin&Natur angående ett potentiellt månadens vin. Jag frågade då om de hade något Cossard på lager vilket de desvärre ej hade. Däremot så tipsade de om Pierre Fenals, Maison En Belles lies vilket de tyckte kunde relatera till Fredric Cossard på något sätt om man gillar dessa. Verkar vara lite samma måncykelflumfilosofier hos de båda, vilket iofs inte behöver betyda någonting Men ändå. De finns som privatimport hos Vin&Natur. Någon som har druckit dessa?
Under förra helgen så rök en av Cossard'ena, Volnay 1er Lurets, 2017. Ett bra vin helt klart, men det var heller inget som stod ut på något särskilt sätt. Nästa provflaska kommer jag öppna med goda förhoppningar, men det var samtidigt inte så att jag slängde mig på påfyllarknappen direkt korken var dragen...
Vad jag vill komma fram till: du kanske inte nödvändigtvis endast måste rikta in dig på shaman-gänget i regionen. Min testflaska smakade som konventionell god burgunder, det finns det många som gör; fältet ligger öppet.