Martin F
Medlem
Bättre hum kan jag nog absolut fåOk, bara tänkte att eftersom det ska ligga i 20 år så kan det va bra att ha ett hum innan. Men det verkar du ju ha.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Bättre hum kan jag nog absolut fåOk, bara tänkte att eftersom det ska ligga i 20 år så kan det va bra att ha ett hum innan. Men det verkar du ju ha.
Väldigt intressant, känns som en separat tråd dock.Bättre hum kan jag nog absolut fåInte omöjligt att jag parallellt klickar hem lite färdiglagrat också. Sen inbillar jag mig att viner som är mogna nu ofta är gjorda i kanske lite annan stil, alkohol och klimat än de som släpps som unga nu?
Bättre hum kan jag nog absolut fåInte omöjligt att jag parallellt klickar hem lite färdiglagrat också. Sen inbillar jag mig att viner som är mogna nu ofta är gjorda i kanske lite annan stil, alkohol och klimat än de som släpps som unga nu?
Torr eller halvtorr?Hej.
Chenin Blanc från Loire. Vad finns det i klassen 200-400 som är kul? Gärna med lite mognadstoner om möjligt.
Moulin Touchais brukar vara pålitlig halvtorr/söt (söt, men inte söt-söt). Finns en del äldre årgångar i BS som inte orsakar kratrar i plånboken.Ja!
Jag kan tänka mig förslag på båda men halvtorr ligger nog något snäpp upp i habegärstrappan.
Torrare förslag; jag kommer spontant att tänka på Domaine Langlois-Château Vielles Vignes Saumur för 230 kr som brukar vara trevlig. Inte så många mognadstoner just nu, men det går ju alltid att vänta fram. Annars finns ju vinerna från Nicolas Joly om man är lagd åt det biodynamiska hållet.Ja!
Jag kan tänka mig förslag på båda men halvtorr ligger nog något snäpp upp i habegärstrappan.
Huet Vouvray Clos du Bourg tycker jag är fantastisk, både sec och demi-sec. Kan vara svårt hitta med ålder i det prisspannet men väldigt god ung också.Hej.
Chenin Blanc från Loire. Vad finns det i klassen 200-400 som är kul? Gärna med lite mognadstoner om möjligt.
Ja! Den är finfin! Hade halvt glömt bort den. Ett tydligt tecken på att vi dricker för lite Loire hemma hos oss.Huet Vouvray Clos du Bourg tycker jag är fantastisk, både sec och demi-sec. Kan vara svårt hitta med ålder i det prisspannet men väldigt god ung också.
Ja! Den är finfin! Hade halvt glömt bort den. Ett tydligt tecken på att vi dricker för lite Loire hemma hos oss.
Ja!
https://www.finewines.se/threads/id...ar-och-diskussioner.2030/page-701#post-135207
Denna blev jag begeistrad i men det var några år sedan så den årgången är nog inte så lätt att få tag på.
https://www.finewines.se/threads/id...ar-och-diskussioner.2030/page-701#post-135207
Frågat Slottet?
Den där tyckte jag va riktigt bra. Har försökt få tag på den sen dess men inte lyckats. Någon som vet om den går att få tag på lätt? Kommer ihåg att jag kollade med Lidby för 2 år sen men att de inte kunde hjälpa mig (va de som sålde förut)
Chenin-vinerna från Michel Autran har jag uppskattat mycket. Säljs via Caviste. Utbudet på Bolaget är uselt så det gäller att hålla ett öga på alternativa inköpsvägar.Chenin Blanc från Loire. Vad finns det i klassen 200-400 som är kul?
Några spontana tankar:Jag dricker sällan viner från Sydamerika men skulle vilja prova några intressanta viner därifrån. Både rött och vitt är intressant men det får gärna finnas på Systembolaget/BS. Tips?
Jag dricker sällan viner från Sydamerika men skulle vilja prova några intressanta viner därifrån. Både rött och vitt är intressant men det får gärna finnas på Systembolaget/BS. Tips?