chambertin
Medlem
Och 649:- för en 2007 ?Jag besökte Doyard på plats i sommar och då sa de att de inte hade någon försäljning till någon svensk importör. Snabbt jobbat i så fall, eftersom en kommer på detta släpp.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Och 649:- för en 2007 ?Jag besökte Doyard på plats i sommar och då sa de att de inte hade någon försäljning till någon svensk importör. Snabbt jobbat i så fall, eftersom en kommer på detta släpp.
Har aldrig testa Doyard så jag var tvungen att googla runt, och det verkarJag besökte Doyard på plats i sommar och då sa de att de inte hade någon försäljning till någon svensk importör. Snabbt jobbat i så fall, eftersom en kommer på detta släpp.
Och 649:- för en 2007 ?
Cuvée Winston Churchill har, vad jag vet, alltid varit billig i Sverige. En av få champagner som faktiskt är dyrare hos Madame Salvatori i Épernay än på SB!Då kommer Sverige ligga i nederkant prismässigt. Det kan man inte klaga på.
Billig men inte billigast. I bland annat England har man kunna köpa Winston till mycket bra pris. Har framförallt köpt en hel del magnums som legat 20-30 lägre än i Sverige. Denna gång drog England iväg ordentligt . Köpte 1999an för 1800 SEK per flaska. Nu kostade en flaska 2002 närmare 4000 SEK.Cuvée Winston Churchill har, vad jag vet, alltid varit billig i Sverige. En av få champagner som faktiskt är dyrare hos Madame Salvatori i Épernay än på SB!
Billig men inte billigast. I bland annat England har man kunna köpa Winston till mycket bra pris. Har framförallt köpt en hel del magnums som legat 20-30 lägre än i Sverige. Denna gång drog England iväg ordentligt . Köpte 1999an för 1800 SEK per flaska. Nu kostade en flaska 2002 närmare 4000 SEK.
Magnum blir ett givet köp.Priserna ökar ju i princip alltid när åren går, och lite extra när en uppskriven årgång lanseras.
Winston Churchill magnum 1996 kostade 1800kr på SB när den lanserades, köpte tyvärr bara en flaska som dracks för ett år sedan.
En annan kul notering är att köper man Winston på SB idag så är magnum billigare än halvmagnum trots att det ska vara samma årgång, givetvis har man tagit höjd på den vanliga flaskan inför årgångsbytet men priset för magnum framstår ju ändå som ok för att vara Sverige.
OK - intressant! Det är i o f s inte konstigt att 2002:an lockar och att handlarna försöker öka sina marginaler. Kanske är det dessutom som med Salon 2002 att utbudet är mindre än vanligt?Billig men inte billigast. I bland annat England har man kunna köpa Winston till mycket bra pris. Har framförallt köpt en hel del magnums som legat 20-30 lägre än i Sverige. Denna gång drog England iväg ordentligt . Köpte 1999an för 1800 SEK per flaska. Nu kostade en flaska 2002 närmare 4000 SEK.
Det är nog inte handlarna som ökat priset utan marknaden, det första släppet var inte avsevärt högre än föregående årgång. Gällande Salon är det väl snarare så att ägarna kräver att priset skall UPP! Även LP har väl idag en lite skev prisbild.OK - intressant! Det är i o f s inte konstigt att 2002:an lockar och att handlarna försöker öka sina marginaler. Kanske är det dessutom som med Salon 2002 att utbudet är mindre än vanligt?
Budget-Skrutt (c/o Grand-Skrutt) hoppas istället att någon av Jadots Prem. Crus kommer på halvflaska. Ytterst användbart för små tete-a-tetes.Corton Pougets Grand Cru Louis Jadot bör nog vara det vinet som faller mig mest i smaken men man vet aldrig.
Vajras Baralo bricco delle viole-2010 trodde jag först jag missat i listan men hittade den inte. Inget släpp innan årsskiftet antar jag.
Budget-Skrutt (c/o Grand-Skrutt) hoppas istället att någon av Jadots Prem. Crus kommer på halvflaska. Ytterst användbart för små tete-a-tetes.
Ytterst tveksam till Jadots Corton Pougets, har inte varit imponerad de gånger jag provat vinet. Jadot har också höjt priserna rejält till 2012. Lägg hellre pengarna på Hermitage Domaine de Tourettes från Delas, en Hermitage i den lättare stilen som med tiden nog blir rätt Bourgognelik.
Pratar ni om samma vin? Jadot gör två Corton-Pougets, en från "Domaine Héritieres des LJ" och en négociant-variant. Som vanligt så har firmavinet bättre rykte, jag har inte druckit någondera.
Mitt intryck är att importören Vinunic generellt brukar plocka in Domaine-varianterna av de Jadot-viner där det finns två olika. Jag var faktiskt inte medveten om att det fanns två Corton Pougets, men däremot att de gör två Echezeaux, där det alltså är Domaine-varianten som finns i Sverige.Jag har bara provat varianten från Domaine och det är även den som brukar lanseras i Sverige. Detta gäller även lanseringen av 2012an nästa månad.