This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
'VEM VARE SOM KLICKA!?' Snacka om huggsexa om den vita spanjoren från Rioja. Stod att det fanns 54 i webblagret vid släpp. Kommer det fler?
Ransoneringen på EN flaska Tondonia vid Bromma Blocks utökades till TVÅ per person precis innan dörrarna öppnades. Fick dock känslan att vi första fem i kön (eg fyra med tanke på att den som stod först bara skulle ha en Cristal) var de som köade för de 24 flaskor Tondonia som fanns med tanke på hur sakta saldot sjönk. Kollade på kön som då var över 40 pers när jag kom ut med mina snåla två flaskor och tog sen en sightseeing-runda till andra bolag och plötsligt var sexpacket räddat
Jag tänkte köpa en flaska Tondonia blanco för att prova. Men det hängde sig för mig också när jag skulle beställa och sen var de slut på webben!
Upptäckte dock till min förvåning att det fanns 24 st på ett bolag nära mig.
När jag kom ut på gatan fanns det 10 st. Jag började inse att de skulle vara borta innan jag hann fram och bestämde mig för ett tröstpris i form av Radikon.
Framme på parkeringen utanför butiken, 3 st kvar. Sannolikt liggandes i någon lycklig människas kundkorg.
När jag kom in i butiken visade lagersaldot 0!
Såklart.
Men så hörde jag en kille fråga personalen om de var slut och hon sa att det fanns 4 ST kvar på lagret.
- Är det sant?! utbrast jag. Och killen som bara skulle ha en, tog två. Och jag som bara skulle ha en, tog de sista två.
Fomo in action. Visa bifogad bild 22639
Minpappa bjöd på en sen 90-talare tror jag det var för ett antal år sen och sen dess har jag varit jag frälst.Om Cristal är dyr i Sverige så är Tondonia lågt prissatt. Grattis till ett bra vin och för de av er som inte provat tidigare, blir intressant om höra om ni blev frälsta eller inte
Klickar hem Aux Malconsorts. Läste att den delar läge med La Tachê. Lite bättre pris bara. Och en klickchans med 60 flaskor!Löste sig, en polare köpte några flaskor i butik åt mig. På torsdag släpps ju även Dujac, och där kommer jag lägga mitt klickfokus
Jag tänkte köpa en flaska Tondonia blanco för att prova. Men det hängde sig för mig också när jag skulle beställa och sen var de slut på webben!
Upptäckte dock till min förvåning att det fanns 24 st på ett bolag nära mig.
När jag kom ut på gatan fanns det 10 st. Jag började inse att de skulle vara borta innan jag hann fram och bestämde mig för ett tröstpris i form av Radikon.
Framme på parkeringen utanför butiken, 3 st kvar. Sannolikt liggandes i någon lycklig människas kundkorg.
När jag kom in i butiken visade lagersaldot 0!
Såklart.
Men så hörde jag en kille fråga personalen om de var slut och hon sa att det fanns 4 ST kvar på lagret.
- Är det sant?! utbrast jag. Och killen som bara skulle ha en, tog två. Och jag som bara skulle ha en, tog de sista två.
Fomo in action. Visa bifogad bild 22639
På jakt efter 12'an var hittar du till det priset?För övrigt kan man hitta Cristal 2012 för 168 EUR utomlands.
Känns faktiskt skönt att klicka mindre på SB och säkra sina allokeringar på annat håll.
Inte riktigt delar men angränsar. Sedan ger ju namnet DRC ett automatiskt påslagKlickar hem Aux Malconsorts. Läste att den delar läge med La Tachê. Lite bättre pris bara. Och en klickchans med 60 flaskor!
PM.ar snart.På jakt efter 12'an var hittar du till det priset?
Du har helt rätt Anders. Jag skulle använt order avgränsar istället. Dock så verkar det rimligtvis vara samma typ av soil, vilket då blir en no-brainer att åtminstone testa en flaska för 2295:- istället för 22xxx.Inte riktigt delar men angränsar. Sedan ger ju namnet DRC ett automatiskt påslag
Tack för tips hade även spanat in mig på Clos de la RocheDu har helt rätt Anders. Jag skulle använt order avgränsar istället. Dock så verkar det rimligtvis vara samma typ av soil, vilket då blir en no-brainer att åtminstone testa en flaska för 2295:- istället för 22xxx.
Och i är den väldigt uppsnackad bland vinfolk och folk har mer pengar att lägga på vin pga överbliven reskassa.Förra året var tondonia blanco kvar på hyllorna i flera dagar kommer jag ihåg. Centralt gbg.
Jag valde mellan att klicka på den (bra prissatt) och Malconsorts men denna gång går jag på sistnämnde. Har några andra Clos De La Roche som jag spanat in i Europa med bra pris och ålder. Men Malconsorts är inte lika enkelt att hitta åt.Tack för tips hade även spanat in mig på Clos de la Roche
Du har helt rätt Anders. Jag skulle använt order avgränsar istället. Dock så verkar det rimligtvis vara samma typ av soil, vilket då blir en no-brainer att åtminstone testa en flaska för 2295:- istället för 22xxx.
Här tar jag inte illa upp då jag är glad över att få lära mig ny information som jag inte visste om tidigare.Var inte min mening att vara en petimeter men det är rätt stora skillnader mellan plättarna, både i pris men även vinets karaktär (iallafall enligt mig) Tittar du på Malconsorts så är Dujac ändå "rimligt" prissatt i jämförelse med Sylvian Cathiard (3999 nyligen). Men personligen tycker jag inte att priset längre motsvarar kvaliteten för många av vinerna från området. Dock, det är RIKTIGT bra viner, det är ingen tvekan om