OdeVin
Njutare
2015 Riserva kom nyss, just sayin...Lär ju komma en Riserva också
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
2015 Riserva kom nyss, just sayin...Lär ju komma en Riserva också
Surt!Insåg att jag aldrig fick något bekräftelsemail, så det blev visst ingen Zind-Humbrecht för mig ändå.
Var bor du?Insåg att jag aldrig fick något bekräftelsemail, så det blev visst ingen Zind-Humbrecht för mig ändå.
Ganska många flaskor kvar i butik, så om du har lite tur så kan du ju lägga en beställning på ditt lokala bolag på tisdag om det finns någon kvar då.Insåg att jag aldrig fick något bekräftelsemail, så det blev visst ingen Zind-Humbrecht för mig ändå.
Varför just på tisdag? Är det nån spärrtid?Ganska många flaskor kvar i butik, så om du har lite tur så kan du ju lägga en beställning på ditt lokala bolag på tisdag om det finns någon kvar då.
Av 360 flaskor (källa: https://www.bkwine.com/sv/utvalt/ny...-2021-systembolagets-nyheter-hela-provningen/) finns just nu 125 st på butikshyllor i Stockholm. 35 resp 28 finns i Göteborg och Malmö. Resten av Sverige får vänta i en vecka innan vi kan börja kriga om dem.Ganska många flaskor kvar i butik, så om du har lite tur så kan du ju lägga en beställning på ditt lokala bolag på tisdag om det finns någon kvar då.
Jag bor i Uppsala, så jag skulle ju kunna åka till Bromma blocks för all del ... Även om det kanske känns lite overkill/desperat för ett par vinflaskor.Var bor du?
Finns ganska gott om flaskor kvar i storstäderna.
Japp, en vecka.Varför just på tisdag? Är det nån spärrtid?
Jag bor i Uppsala, så jag skulle ju kunna åka till Bromma blocks för all del ... Även om det kanske känns lite overkill/desperat för ett par vinflaskor.
absolut inte overkill! jag åkte 1h för o få min whisky!Overkill? Inte på finewines
Det gick inte förut, men de senaste månaderna har det gått alldeles utmärkt, i alla fall till min butik. Mycket praktiskt. Dessutom mer Covid-vänligt eftersom jag bara går in, hämtar min beställning och går ut.
Det går iaf inte att göra så i min butik. Tvärstopp på hemsidan.Tror det där är något de har på prov i några enskilda butiker.
Jag har beställt till två olika SB från andra butiker sedan möjligheten öppnades upp igen i september. Det låter konstigt att butiker inte hjälper till med detta eftersom det är något de ska göra. Beställde senast en flaska från PK-huset till Gbg utan problem.Det går iaf inte att göra så i min butik. Tvärstopp på hemsidan.
På släpp i TS måste man vänta tills tisdagen veckan efter för att få göra beställningar internt mellan butikerna (annars är det ju alltid fritt fram). Kan vara lite nervig väntan de därJag bor i Uppsala, så jag skulle ju kunna åka till Bromma blocks för all del ... Även om det kanske känns lite overkill/desperat för ett par vinflaskor.
Jag har beställt till två olika SB från andra butiker sedan möjligheten öppnades upp igen i september. Det låter konstigt att butiker inte hjälper till med detta eftersom det är något de ska göra. Beställde senast en flaska från PK-huset till Gbg utan problem.
Ok, tack för att du förtydligade min kommentar inte passade in i trådenDet du svarar på handlade om att beställa TS-artiklar till en butik som lagerför dem, inte att beställa mellan butiker.
Blev faktiskt sugen på båda, men fick hem en låda Le Chiuse igår som tog upp alla allokering. Finns för mycket braJa jag förstår inte varför man ska nöja sig med lillebror.. Speciellt för bara 150 kr extra.
Borde vara öppet nu för att hämta hem kvarvarande flaskor till vilken butik som helst nu.Insåg att jag aldrig fick något bekräftelsemail, så det blev visst ingen Zind-Humbrecht för mig ändå.
Ja, jag ska höra mig för.Borde vara öppet nu för att hämta hem kvarvarande flaskor till vilken butik som helst nu.