petterkalle
I rescued some wine. It was trapped in a bottle.
Min också!Jag ber att få påpeka att min lista har noll skumpor.
MedlemKlubben för skumpafri inbördes beundran. Jag är ordförande!
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Min också!Jag ber att få påpeka att min lista har noll skumpor.
MedlemKlubben för skumpafri inbördes beundran. Jag är ordförande!
Är den här klubben verkligen helt lagligKlubben för skumpafri inbördes beundran. Jag är ordförande!
Jodå, så länge det inkluderar att ge varandra medaljer, prata baklänges och vifta med svärd.Är den här klubben verkligen helt laglig
Just det! Riktiga svärd - inga sabreringssablarJodå, så länge det inkluderar att ge varandra medaljer, prata baklänges och vifta med svärd.
-Som alla hemliga klubbar med lite självaktning.
ähh, alla flashar sina skumpasamlingar. Jag kontrar med en lista där det endast finns en skumpa med, bara för att jämna ut lite.
1) Domaine Jean-Claude Marsanne
2) Arianna Occhipinti
3) Capezzana
4) Weingut Keller
5) Willi Schaefer
6) Patrick Piuze
7) Penfolds
8) Pierre Gonon
9) Renato Ratti
10) Alfred Gratien
Köp fler!Occhipinti och Marsanne lyckas jag tyvärr aldrig spara trots att de ligger nästan högst på inköp - de är för goda även som unga.
Själv brukar jag alltid sabrera mina Petrus.Just det! Riktiga svärd - inga sabreringssablar
Jag har 0 skumpor i källaren. Så jag är din motkandidat. Och jag är större än du.Klubben för skumpafri inbördes beundran. Jag är ordförande!
Jodå, så länge det inkluderar att ge varandra medaljer, prata baklänges och vifta med svärd.
-Som alla hemliga klubbar med lite självaktning.
Just det! Riktiga svärd - inga sabreringssablar
Kul tråd!
Så här ser det ut för mig:
1. Louis Roederer
2. David Léclapart
3. Vilmart
4. Pol Roger
5. Agrapart
6. Moët & Chandon (inkl DP)
7. Cédric Bouchard
8. Deutz
9. Diebolt-Vallois
10. Paul Bara
10. Philipponnat
10. Vouette & Sorbée
(bubblare: Taittinger, Jacques Selosse, Jacquesson, Krug och Laherte Frères)
Tidsresor är en underskattad företeelse. Om du har tid över får du gärna åka fram till 2030 också och se hur mycket en flaska Salon kostar och om folk fortfarande har kvar toapapper från 2020!Men hade det här varit efter aprilsläppen så hade både Tahbilk och Vinedos Bernabeleva kravlat sig upp på listan.
ah, det här coronaracet lär väl sluta med att folk samlas på gustav adolfs torg och sprutar Salon 2008 på varandra och kastar lambirullar i strömmen och sjunger och är glada!Tidsresor är en underskattad företeelse. Om du har tid över får du gärna åka fram till 2030 också och se hur mycket en flaska Salon kostar och om folk fortfarande har kvar toapapper från 2020!
Håller mig till region och det har skett en liten rockad i toppen.Jura 11.8%
Loire 9.9%
Rhone 9.9%
Bordeaux 5.9%
Trentino-Alto-Adige 4.6%
Envinate
Ganevat
Julien Labet
Giuseppe Rinaldi
Jean Foillard
Le Grappin
Elio Sandri
Dard et Ribo
G.D. Vajra
Produttori del Barbaresco
Men ärligt talat är det extremt spritt, det är bara topp tre jag har mycket av egentligen. Hela topp 10 utgör 24,6% av källaren varav mer än hälften är topp tre-gänget.
Mars 2019 | Mars 2020 |
---|---|
1 - Vilmart & Cie 7,4% 2 - Pierre Péters 3,5% 3 - Château Gruaud Larose 3,1% 4 - Weingut Keller 3,0% 5 - Château Talbot 2,8% 6 - Domaine du Pégau 2,8% 7 - Taittinger 2,6% 8 - Perrier-Jouët 2,6% 9 - Ridge 2,4% 10 - Krug 2,2% 11 - Château Belair 1,8% | 1 - Vilmart & Cie 5,0% 2 - Charles Heidsieck 4,5% 3 - R. López de Heredia 4,1% 4 - Pierre Péters 3,3% 5 - Weingut Keller 3,3% 6 - Domaine du Pégau 2,8% 7 - Château Gruaud Larose 2,7% 8 - Château Talbot 2,4% 9 - Taittinger 2,2% 10 - Perrier-Jouët 2,2% 11 - Krug 1,9% |
1 - Champagne 38,7% 2 - Bordeaux 17,9% 3 - Rhône 9,8% 4 - Piedmont 3,7% 5 - Loire Valley 3,7% 6 - Burgundy 3,0% | 1 - Champagne 34,6% 2 - Bordeaux 13,9% 3 - Rhône 9,6% 4 - La Rioja 4,2% 5 - Burgundy 3,8% 6 - Piedmont 3,8% |
....
1. Damien Hugot 5.5%
2. Pol Roger 5.1%
3. Storm Wines 3.5%
4. Legras & Haas 3.1%
T5. Elemental Bob och Paul Bara 2.7%
T7. Larmandier Bernier, M. Chapoutier och (oväntat) Chateau de Sales. 2.3%
T10. Jacques Selosse, Pierre Peters, Gaston Chiquet och Mullineux. 2.0%