M
Mouton
Kommer faktiskt en flodvåg av hedonism dom närmsta veckorna, håll utkik
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Det var definitivt Champagne 2015, 2014, 2013 och 2012 också! Före dess kan jag inte riktigt uttala mig om.Var det inte Champagne förra året??
Enligt SBs egna försäljningsstatistik (Försäljning av vin exklusive starkvin) så stod italien för 27,81% år 2015 och 27,80% 2016 så ökningen verkar iaf ha avstannat
Som jag skrev tidigare så tror jag absolut inte att trenden är över. Italien verkar vara populärare än någonsin. Ser det i alla fall som positivt att det nte har ökat något nämvärt sen förra året, vilket är en förutsättningen för att trenden skall vändaAtt Italien ökade 0,8% under 2016 och var tredje såld flaska är från Italien tolkar åtminstone inte jag som att trenden är över.
Det var definitivt Champagne 2015, 2014, 2013 och 2012 också! Före dess kan jag inte riktigt uttala mig om.
Tror att det kommer bli ett år av Syrah,Mencia,Godello och Chardonnay!
Det här låter ju kusligt likt vad jag tänkt skulle få bli tema för mitt 2017. Måste man byta för att inte vara ängslig trendföljare?Spanien kommer starkt i år. Bierzo, Mallorca och Galicien.
Kör igång redan nu så blir du en trendsättare iställetDet här låter ju kusligt likt vad jag tänkt skulle få bli tema för mitt 2017. Måste man byta för att inte vara ängslig trendföljare?
Det var ju faktiskt min melodi för andra halvan av förra året också, så nu när du säger, det känns ganska oktober 2016, eller hur?Kör igång redan nu så blir du en trendsättare istället
Är inte Gallicien väldigt 2013? https://www.arvidrosengren.com/arvid-rosengren/2013/07/19/travelling-man-galicia-part-iii-valdeorras (Började själv dricka Godello efter Rosengrens texter.)
Verkar som Sydafrika inte slagit än, bara att fynda på dagens Webbsläppet. Allt finns kvar än...Med tanke på att årgång 2015 anses bli/vara århundradets årgång i Sydafrika så spår jag att sydafrikanska viner kommer att få ett rejält uppsving 2017 hos oss vinnördar. Det är dags nu med tanke på hur mycket bra vin som görs för en liten peng.