This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Stort TACK vännen för din beställning Glasen är packade och nu väntar jag bara på att DHL ska komma och hämta ditt paket
Visst, det är dyrt och jag diskar dem under kranen med lätt hand, men det gör dem nästan ännu härligare på något vis! Vet inte om jag vill rekommendera glaset med tanke på skörheten,
Har hört om detta ställ innan, men har konstaterat att det inte funkar hos oss, men däremot är jag jäkligt sugen på att beställa två bourgognekupor och två universal-glas av dig, bara för att utvärdera vidare. Eller möjligen ytterligare två bdx-kupor.Nu är jag en smula partisk eftersom jag säljer Zalto, men jag har inte haft sönder ett glas sedan jag för fyra år sedan började diska dom i maskin. Själv kör jag ett tillbehör från Bosch/Siemens i diskmaskinen, kräver dock att du kan fälla tallriksstöden i undre korgen. http://www.bosch-home.se/produktlista/diskmaskiner/tillbehor-till-diskmaskiner/SMZ5300
I afton är det för övrigt en Matassa Cuvee Romanissa 2011 i Zalto Bordeaux som förgyller min afton.
Visa bifogad bild 11150
@Seglarn Nu har jag precis fått hem flera champagneglas från Lehmann:@Helen har du fler av lehmann glasen på igång verkade vara tillfälligt slut ?
@Seglarn Nu har jag precis fått hem flera champagneglas från Lehmann:
https://www.1cru.se/vin-antique/vinglas/lehmann-vinglas/grand-champagneglas-41-cl-fran-lehmann.html
Har ökat på antalet med två och än så länge har inget gått sönder (håll tummarna!). Bdx-kupan är överlägsen bourgogne-kupan för övrigt. Perfekt öppning och snäppet lättare i vikt (åtminstone känns det så).Har nu lyckats hålla liv i två stycken Zalto-bdx-kupor i någon månad och måste säga att maken till underbara glas får man leta efter! Så härliga, mil ifrån känslan i Riedler (Syrah) som jag också har utvärderat och som inte ens är i närheten. Den fjäderlätta vikten, balansen och känslan är helt enkelt fånigt bra.
Visst, det är dyrt och jag diskar dem under kranen med lätt hand, men det gör dem nästan ännu härligare på något vis! Vet inte om jag vill rekommendera glaset med tanke på skörheten, men så länge de håller kan jag inte vara annat än nöjd.
Visa bifogad bild 11149
Spiegelau Authentis, passar till ¨allt¨Mor är rar. Men vinglasen som kära mor har ute på landet, där vi ofta har stora familjemiddagar med upp till ett dussin vuxna, är en blandning av Ikeas allra enklaste - anno 1980 - och någon form av centimetertjocka (förmodligen inte helt gratis) 1700-talskopior som är rent av ledsamma att dricka vin ur. Därför har jag bestämt att mor ska få nya vinglas i julklapp. Det är inga vinkännare i storfamiljen och det är på landet så jag har inte tänkt mig några dyrgripar. Vad har ni för förslag? Bör funka för rödvin - alternativt någon form av universalglas som kan användas för både rött och vitt.
+1!Spiegelau Authentis, passar till ¨allt¨
Spiegelau Authentis, passar till ¨allt¨
Tackar! Såg att de hade kampanj på royaldesign.se också. vilken modell som universalglas? Rödvinsglasen eller vitvinsglasen?+1!
Edit: Dessutom närmast okrossbara!
Vitvin 42cl!Tackar! Såg att de hade kampanj på royaldesign.se också. vilken modell som universalglas? Rödvinsglasen eller vitvinsglasen?
Har nu köpt några lådor av dessa glas! Tack för tipset!Vitvin 42cl!