Fixade själv. Liknande design.
Visa bifogad bild 16327
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Fixade själv. Liknande design.
Visa bifogad bild 16327
Jäklar alltså!Fixade själv. Liknande design.
Visa bifogad bild 16327
Det är bara att fixa till vassheten. Lite märklig balans men det kan kompenseras genom att fylla glaset osnyggt mycketJäklar alltså!
Hade jag tänkt på det där tidigare hade jag haft ett helt set av tidsriktiga glas nu!
Nu har jag gått o slängt dessa i stället...
Underbart, men akta dig för Zalto's advokater.Fixade själv. Liknande design.
Visa bifogad bild 16327
Det är för eget bruk onlyUnderbart, men akta dig för Zalto's advokater.
Rätt tunga. 30 % tyngre än Jamesse. Samma volym.Precis beställt 4 st. Riedel Veritas för 799 spänn. Var på Cervera och kollade på dem först.
https://www.artglassvista.se/veritas-champagne-4-pack-42963
De snikiga är rätt tjockaJa, de munblåsta Lehmann är nästan FÖR lätta tycker jag. Men jag älskar dem
Chaumont fick inviga de nya glasen. Två salta kex med Falbygdens Herrgård 28 %, 18 mån till den. Watchclean.Precis beställt 4 st. Riedel Veritas för 799 spänn. Var på Cervera och kollade på dem först.
https://www.artglassvista.se/veritas-champagne-4-pack-42963
Jag köpte de ”vanliga” till min dotter och det känns ingen direkt skillnad att dricka ur dem annat än vikten så det känns mycket bra. Skillnaden i pris om man köper från FVL är dock väldigt liten numer.De snikiga är rätt tjocka
Chaumont fick inviga de nya glasen. Två salta kex med Falbygdens Herrgård 28 %, 18 mån till den. Watchclean.
Visa bifogad bild 16451
Hur var dessa att dricka ur? Såg riktigt fint ur. Törs man köra i diskmaskin? Har ett par Orrefors Pulse (eller hela serien rättare sagt) nu som går till det mesta men sugen på nåt nytt..
Även om någon mer har input att ge om dessa glas, för doft smak, etc.
Hur var dessa att dricka ur? Såg riktigt fint ur. Törs man köra i diskmaskin? Har ett par Orrefors Pulse (eller hela serien rättare sagt) nu som går till det mesta men sugen på nåt nytt..
Så Riedels maskintillverkade glas känns bättre än Lehmanns munblåsta?Jag gillar dem. Köpte först ett par Jamesse Prestige som jag bara använt några gånger. Sedan fick jag syn på en forummedlems Riedelglas och köpte fyra såna. Kan inte påstå att jag upplever doft och smak annorlunda, men Riedel känns bättre i handen och ger bättre glaskänsla. Diskmaskinen är trasig sedan ett halvår, så har diskat allt för hand senaste tiden. Skulle inte våga köra dem i min diskmaskin. Glasen känns väldigt sköra, så jag diskar och torkar dem ytterst försiktigt.
Tycker det. Vet inte om du hållit i båda samtidigt och jämfört. Ser ut att vara lika tunna och känns lika sköra. Rymmer exakt lika mycket. Jamesse väger 100 gram och Riedel 120 gram. Foten på Riedel är något bredare, kanske där den extra vikten sitter. Glaset må vara maskinblåst, men känslan är att det är munblåst. Tycker Riedel är snyggare än Jamesse, så därför vinner Riedel kampen.Så Riedels maskintillverkade glas känns bättre än Lehmanns munblåsta?
Jag gillar dem. Köpte först ett par Jamesse Prestige som jag bara använt några gånger. Sedan fick jag syn på en forummedlems Riedelglas och köpte fyra såna. Kan inte påstå att jag upplever doft och smak annorlunda, men Riedel känns bättre i handen och ger bättre glaskänsla. Diskmaskinen är trasig sedan ett halvår, så har diskat allt för hand senaste tiden. Skulle inte våga köra dem i min diskmaskin. Glasen känns väldigt sköra, så jag diskar och torkar dem ytterst försiktigt.