Vad tror ni om det här glaset som skumpaglas? Tycker det ser trevligt ut.
https://www.cervera.se/produkt/vitis-riesling-chianti-2-pack
Satsa på något från Zalto istället. Jag kommer aldrig köpa något annat efter att ha börjat med Zalto!
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Vad tror ni om det här glaset som skumpaglas? Tycker det ser trevligt ut.
https://www.cervera.se/produkt/vitis-riesling-chianti-2-pack
Såg att någon här på forumet sågade Zalto lite. Blev lite tveksam till glaset efter det.Satsa på något från Zalto istället. Jag kommer aldrig köpa något annat efter att ha börjat med Zalto!
Såg att någon här på forumet sågade Zalto lite. Blev lite tveksam till glaset efter det.
"Sammanfattningsvis köper jag hellre en låda vin än en låda zalto vitvinsglas. Hittills.
Nästa test blir champagne i glaset. Kanske ändrar jag mig då"
Undrar varför de då är dyrare än Jamesses munblåsta?Sen ska man inte glömma att Vitis är maskintillverkade (riedel gör bara en serie med munblåsta glas)
En serie, Sommeliers, i tre(?) smaker – plus serierna Superleggero och Fatto A Mano dåSen ska man inte glömma att Vitis är maskintillverkade (riedel gör bara en serie med munblåsta glas)
rätt där (det är några år sen jag köpte glas...) men fatto a mano är väl inte munblåsta, utan bara handmonteradeEn serie, Sommeliers, i tre(?) smaker – plus serierna Superleggero och Fatto A Mano då
Undrar varför de då är dyrare än Jamesses munblåsta?
Där har du säkert rätt, mina glasblåsarkunskaper är sköra[…] men fatto a mano är väl inte munblåsta, utan bara handmonterade
[…]
Jag förlitar mig på Riedels egna uppgifterDär har du säkert rätt, mina glasblåsarkunskaper är sköra
Skarv? Brukar det vara skarvar på maskintillverkade vinglas? Inte ens det här har nån skarv (ikea 80-90talsglas)Riedels veritas serie är visserligen maskin tillverkade, men tunna utan skarv. Zalto är visserligen också trevliga, men jag är inte överförtjust i formen
Stjälken kan väl ofta ha en skarv?Skarv?
Stam/ben/stjälk eller vad man kallar det har ofta detSkarv? Brukar det vara skarvar på maskintillverkade vinglas? Inte ens det här har nån skarv (ikea 80-90talsglas)
Visa bifogad bild 17142
Stjälken kan väl ofta ha en skarv?
Stam/ben/stjälk eller vad man kallar det har ofta det
Jag misstänkte det, tack för bekräftelsen!Lagerhaus säljer Stölze-glas under namnet Berlin som är väldigt lika experience.