Champagne kräver lite estetik också.
Enligt min enkla smak är det bara dessa glas som är fulare än Lehmanns:
Visa bifogad bild 20533
Nej jag döööörr
Många här inne av det gamla gänget känner igen mig från min fysiska vintillbehörsbutik 1Cru Vin Antique på Östermalm. Jag har alltid försökt att vara extra kritiskt till produkter som lovar för mycket eller som är skitfula. När det blev dags för Bengan att lansera sina glas var jag ju tvungen att köpa hem ett utav varje glas för att själv få se, känna och dricka ur.
Mina provglas var munblåsta i Sverige, fina, tunga och sköna att hålla i. Att Bengans glas skulle sälja som smör till gemene man var en självklarhet. Jag beställde en sablans massa glas inför julförsäljningen, en förpackning med 4 glas skulle säljas för 395 kronor.
Beställningarna började trilla in och jag packade bubblanglas. Det gick några dagar sedan började jag få mail från kunder som inte var nöjda med kvalitén utav glasen. Jag som nästan aldrig har fått ett klagomål på våra produkter satt plötsligt med en dålig produkt. Jag öppnade upp varenda kartong med glas som fanns kvar, jag såg snabbt vad problemet låg, vissa glas var skeva både i kupan och i foten men framförallt slog det mig hur lätta och ful glasmassan kändes. Det var inte en siffra rätt när jag jämförde de nya glasen med mina provglas. Jag tog ut alla glas som jag ansåg var defekta och packade om förpackningarna så att det bara blev raka glas kvar. De defekta reklamerade jag. Jag är väldigt dålig på att sälja produkter som jag inte kan ställa mig bakom, många anser mig helknasig för att jag är ärlig och till och med dissar vissa utav våra produkter. Dessa glas hade jag väldigt svårt mentalt för att sälja med glädje och de kom inte in i vårt sortiment igen när jag väl hade sålt slut. Men hyllas den som hyllas bör och det är att Bubblanglasen som var munblåsta är väldigt goda att dricka ur, framför allt rödvinsglaset. Hade de fortsatt att producera glasen med den höga kvalitén som mina provglas hade, tror jag att de fortfarande hade funnits på marknaden idag.