The Wall
Medlem
Japp, jag har båda varianterna och jag uppskattar tunt gods i kupan så för min del ger Gold helhets- och smakmässigt bättre upplevelse än StandArt. Känslan av fjäderlätt glas och tunn kupa är, utöver vinet, en del av helhetsupplevelsen för min del.Angående skillnad Gabriel standard/gold, vad säger du om detta @The Wall (tror du har båda varianterna)?
(från wineberserkers)
Om man ska prova viner är det ingen dramatisk skillnad mellan Gold och StandArt, men om man ska dricka viner föredrar jag Gold, särskilt om man häller lite bättre viner. Vi har StandArt hemma för "utomhusbruk" (nåja, uterummet på altanen) och övriga glas (Zalto och Gold) huvudsakligen för inomhusbruk. Dock, när det dyker upp något vassare vin händer det att även Zalto och Gold får komma ut i friska luften.
Hanteringsmässigt känns StandArt skottsäkra jämfört med Gold och Zalto, och jag anar att stjälken på Gold kan vara lite ömtålig om man är lite oförsiktig.
Winefolly har även gjort en jämförelse där både Gold och StandArt ingår: https://winefolly.com/episode/we-tested-5-of-the-worlds-best-wine-glasses/