This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Om man är ute efter Riedel-glas så kan det även vara värt att även kolla på Webhallen(av alla ställen..) då vissa glas verkar vara billigare där än Cerveras rabatterade pris.För alla som är ute efter glas så är det för tillfället 25% rabatt på Riedel, Orrefors samt lite andra märker på Cervera... Rean gäller till och med mitten på december.
När jag först såg bilden på det nya glaset trillade jag nästan av stolen, vilket nyskapande!Richard Juhlin har tydligen varit med och tagit fram ännu ett glas.
http://lyx.se/richard-juhlin-optimum/
100SEK per glas!Richard Juhlin har tydligen varit med och tagit fram ännu ett glas.
http://lyx.se/richard-juhlin-optimum/
Ja, sjukt billigt för glaset som i all framtid kommer definiera för alla andra glas vad ett glas ska vara.100SEK per glas!
Man undrar lite varför han valt att göra ett så billigt glas (förutom att tjäna pengar).Ja, sjukt billigt för glaset som i all framtid kommer definiera för alla andra glas vad ett glas ska vara.
Borde kosta 1000 kr/st.
Han tycker förmodligen så eftersom blygsamhet är en dygd... Är det förresten inte lite "Google translate-känsla" över en del av ordvalen i texten?Inte konstigt att de skriver:
Vid smaktest, var Richard Juhlin förtrollad av sin egen skapelse.
Var ?Man undrar lite varför han valt att göra ett så billigt glas (förutom att tjäna pengar).
Ser nu att här i Frankrike säljs de för 47,50 för 6 glas!
*hehe* tänkte exakt samma sak när jag läste textenÄr det förresten inte lite "Google translate-känsla" över en del av ordvalen i texten?
De glömde även specificera hur mycket bättre Champagnen smakar när man fyller den till "Richard Juhlin Line".Jag saknar information om vilken volym specialutgåvan innehåller om man fyller det upp till den markerade "Richard Juhlin Line".
*hehe* tänkte exakt samma sak när jag läste texten
De glömde även specificera hur mycket bättre Champagnen smakar när man fyller den till "Richard Juhlin Line".
En riktigt bra TV-Shop infomercial hade ju även fastslagit att det kan bli så mycket som 87% godare i ett glas fyllt till "The Richard Juhlin Line" kontra ett glas där man slår i en helt ovetenskaplig skwätt på måfå. (gud förbjude)
Vad fick du betala för dom ?Provar Richard Juhlin Optimum (dock utan markerad linje) för första gången. En flaska Jacquesson 737 (för övrigt inköpt från stora stygga dansken) fick sätta livet till, för jag ville testa något bra som man ändå kan tänka sig att öppna en måndagskväll och där man fortfarande kan fylla på lagret vid behov.
Glaset är lite smalare än jag hade föreställt mig, kanske för att det också är lite lägre än förväntat. D.v.s. i mitt huvud tillämpade jag proportionerna från fotona på ett lite högre glas, och då blev det också lite bredare. Det är annars snyggt och ligger bra i handen.
Ställer ett Schott Zwiesel Top Ten Champagne bredvid (görs inte längre, är högre och har rundare kupa än den nuvarande Juhlinglaset, ser ungefär ut som Julles gamla glas fast med kupans bulliga del placerad högre upp) eftersom det är de största och bästa champagneglasen jag har sedan tidigare.
Intressant nog så framstår 737:ans doft som lite brödare och smörigare i Optimum-glaset (fyllt ungefär till där Juhlinlinjen skulle varit), och lite fruktigare i Zwiesel Top Ten. Har inget emot att brödigheten accentueras, det kan ju spara ett och annat år källaren... (Smaken är såklart lika i de två fallen eftersom detta är ett test i mitt kök snarare än Riedel-reklam.)
Detta preliminära test ger klart godkänt för Optimum-glaset. Den rimliga prisnivån gör också att jag helt klart kan rekommendera det för den som inte redan har huset fyllt av vinglas och villa ett vettigt champagneglas.
Jag skriver "preliminära test", för jag skulle egentligen vilja prova en riktigt mogen champagne och en svulstig roséskumpa (sådana som man ibland vill servera i bourgognekupor) för att se om de får tillräcklig volym för att funka bra. Sedan bör man väl också ha lite diskmaskins-statistik.
Lite lägre än riktpriset ca 100 kr/st, men tyvärr var det ett högst tillfälligt erbjudande där jag nappade på 12 glas.Vad fick du betala för dom ?
Jag skriver "preliminära test", för jag skulle egentligen vilja prova en riktigt mogen champagne och en svulstig roséskumpa (sådana som man ibland vill servera i bourgognekupor) för att se om de får tillräcklig volym för att funka bra. Sedan bör man väl också ha lite diskmaskins-statistik.
You bring the wine, I bring the glass!1996 Deutz William Deutz rosé kanske