Tack
@KockJohan för en trevlig pratstund.
Min erfarenhet av billiga maskintillverkade glas är just att de är ojämna i kvalité och utseende. Det är därför som jag inte tar in denna typ av glas i mitt sortiment. Jag är nämligen otroligt kräsen, dock verkar jag vara betydligt mer kräsen än vad många andra människor är med tanke på hur mycket billigt glas det slungas ut från Åhlens och Ikea. För några år sedan kom B. Frithiofsson ut med ett nytt glas som kallas för bubblan. Jag fick hem en provbeställning utav glasen som var fantastiska i kvaliteten. De var munblåsta i en glashytta här i Sverige. Med denna provkollision i min hand var jag superlycklig när jag lade en beställning på en pall glas som skulle komma innan jul.
Detta skulle bli årets julklapp för vinälskaren. Fasiken vad förvånad jag blev när glasen väl dök upp och det visade sig vara maskintillverkade utomlands troligen Kina, sneda, ojämna och simmiga i glasmassan. De sålde som smör i solen och folk var väldigt nöjda med dem även om inte jag var det, så tydligen är jag för petig