This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Elvis skrev:Jag undrar om inte jag ska slänga in en 20+ år flasklagrad Krug GC...
J.S. skrev:Hmm... svårt det här :-\ Okey, jag kör en Bollinger GA 99 och en Pegau 04 sen tar jag med mig en hemlis :-X
Bubblaren skrev:Försökte få en överblick... stämmer den?
Krisman - Dompa 1993
J.S - Billecart-Salmon GC 1996 Magnum, Pegau 2004 Cuveé Laurence och skumpahemlis
Elvis - 20+ år flasklagrad Krug GC (vad nu det innebär) och Jacques Selosse Initiale
Bubblaren – Deutz 1996 och ngt mer
Jos - Clos des Papes 2001 eller något från Clos Saint Jean och en flaska sött
Lando - Dompan 1988 och Chateau Angelus 1994
Keen - Moët 1955 och Waterford The Jem 2004
Vintjejen -
Sjödin -
CH? - Bollinger GA 1988 och en något yngre skumpa (Duval-Leroy Femme 1996 & Jacquesson 1997)
Champagner:
Krug
Deutz
Dompan
Moët
Bolle
Selosse
Billecart-Salmon
Krisman skrev:som jag sa har vi 8 platser bokat, ska förbi imorgon och plocka upp mina viner till lördag, borde vara lugnt med 10 men som sagt det är inte helt säkert.
Jos skrev:Hmm.. Vi blir ju minst 8 så jag skippar nog halvflaskan sött...
JS: Skulle du ta med dig Pegau 04? I så fall skulle jag kunna ta med mig två andra 04or
CH skrev:Det tycker jag absolut. Ett snitt på 2+/pp är helt ok.
anders skrev:En schysst come-back efter den något såsiga tillställningen under Vinferno II. Det låter som att vi snackar packad med stil här och det är ju grundkriteriet.
Dock är det en bit kvar till nivån på Vinferno I där jag vill minnas att vi fick ner 18 pannor på sex pers (Sjödin och Elvis drog tidigare medan vi initierade den blivande Krisman i de mörka hemligheterna i finewines). Därpå utgång med starksprit. Där sattes ribban.
Hur som helst kan det bli aktuellt för mig att åka upp till Byhåla helgen den 16-17 maj. Ska vi försöka få till ett vinferno den 15:e? Eftersom 88:an nu får sin vilja igenom med en fredag samt att annonseringen sker i god tid ser jag inte någon möjlighet att undandra sig deltagande för hans del...
Darth Angelus skrev:Jag är med, ifall det är OK.
OK, jag kommer så fort jag kan. Jag tror tyvärr inte jag kan greja det till 17:00, utan det kan dröja någon timme eller två därefter.CH skrev:Självklart. Jag kommer vara där nere vid 17:00 ungefär så det är bara att komma ner strax därefter.
Jag tänke plocka fram 2 skumpor och El burro grande skulle plocka med sig lite rött.
Jos skrev:Blir det något minferno? Vore ju toppen om det kunde bli 4 pers eller nåt så att det blir lite lagom per flaska..