jrick
Medlem
Gissar på Pehu-Simonet Champagne.Så vad gissar vi att dom släpper 12:e april?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Gissar på Pehu-Simonet Champagne.Så vad gissar vi att dom släpper 12:e april?
Låter troligt. Någon som köpt från tidigare släpp med Pehu-Simonet och kan ge ett utlåtande?
Du kan t ex kolla vad Vintomas skriver. https://vintomas.wordpress.com/?s=pehuLåter troligt. Någon som köpt från tidigare släpp med Pehu-Simonet och kan ge ett utlåtande?
Ja men så exakt lika är inte lanseringstidpunkterna, man får ju kolla på vad man tror bilden kan föreställa och vad som inte varit på ett tag. Goisot som var 1 mars brukar lanseras senare till exempel.Jag tycker att Pehu är en bra producent. Förra gången så var lådan mixad på följande sätt: https://www.caviste.se/cav/cav0055-champagne-pehu-simonet/
Tre av fyra viner i den lådan var bra. Det fjärde vinet, deras vanliga NV var inget märkvärdigt. Men å andra sidan så tycker jag att man fick sex bra viner till ett pris under 2000kr. Ett givet återköp för min del om det är Pehu.
Dock ställer jag mig tveksam till att det är Pehu som lanseras? Om man ser till tidigare år så har försäljningen av Pehu varit i Maj månad?
Sancerre?!Jag är väldigt pepp inför CAV0085! Inte Pehu Simonet utan en nyhet i portföljen, men från klassisk vinmark. Har släppt ut lite ledtrådar på instagram (@Caviste) misstänker att det kommer läcka ut mer detaljer under morgondagen... Den som är intresserad av att smita förbi Grappe imorgon onsdag 17-19 och prova skickar mig ett PM så löser vi det.
Pompette No. 14 (Nr. 81374) - Arnaud Lambert, 1542 kr.
2 x Saumur Blanc Brézé "Clos de Midi" 2017
1 x Saumur Blanc Brézé "Clos de La Rue" 2015
2 x Saumur Rouge Brézé "Clos Mazurique" 2017
1 x Saumur Rouge Brézé "Clos Tue-Loup" 2017
Pompette No. 14 (Nr. 81374) - Arnaud Lambert, 1542 kr.
2 x Saumur Blanc Brézé "Clos de Midi" 2017
1 x Saumur Blanc Brézé "Clos de La Rue" 2015
2 x Saumur Rouge Brézé "Clos Mazurique" 2017
1 x Saumur Rouge Brézé "Clos Tue-Loup" 2017
Bra tips!Pompette 15. https://www.systembolaget.se/dryck/aperitif-dessert/pompette-no-15-7390501
Franck Balthazar. Se även Atomwine.
Grattis till 10% av alla lådor, tydligen bara 20 Balthazarlådor som säljs.Bra tips!
Beställtx2
Eftersom DKK nu står i typ 1,4 SEK och det tillkommer en del gebyr o andra hazzle factors och eftersom jag gillar vad pompette gör så fick det bli schwedisch leverantör denna gång.
Kul också med A Lambert! Den verkar vara slut nu men jag la min beställning på denna låda när den släpptes så vi får se vad som dyker upp.
Atomwine är registrerad distansförsäljare i Sverige. Leverans med DHL. Ganska enkelt, men frakt och dyr dkk kommer du inte ifrån. Pompette har helt klart intressanta grejer.Bra tips!
Beställtx2
Eftersom DKK nu står i typ 1,4 SEK och det tillkommer en del gebyr o andra hazzle factors och eftersom jag gillar vad pompette gör så fick det bli schwedisch leverantör denna gång.
Kul också med A Lambert! Den verkar vara slut nu men jag la min beställning på denna låda när den släpptes så vi får se vad som dyker upp.
Well... Företaget som levererar är rätt stor del av upplevelsen. DHL hemmavid är inte bra. Är det leverans med UPS väljer jag bort 100/100 att beställa. Schenker hemleverans och avhämtning ok. Budbee (bästa) och best hem funkar bra.Leverans med DHL. .
Man kan ju alltid kontakta Tom på Atomwine för att se om man kan få nån annan transport än DHL express.Well... Företaget som levererar är rätt stor del av upplevelsen. DHL hemmavid är inte bra. Är det leverans med UPS väljer jag bort 100/100 att beställa. Schenker hemleverans och avhämtning ok. Budbee (bästa) och best hem funkar bra.
Vad gäller Atomwine - vad syftar du på med "det tillkommer en del gebyr och andra hassle factors"?Bra tips!
Beställtx2
Atomwine är registrerad distansförsäljare i Sverige. Leverans med DHL. Ganska enkelt, men frakt och dyr dkk kommer du inte ifrån. Pompette har helt klart intressanta grejer.
Vad gäller Atomwine - vad syftar du på med "det tillkommer en del gebyr och andra hassle factors"?