This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Har du en iPhone har du redan ett bra verktyg. Finns flertal appar som mäter minsta vibration. Sök på "seismometer"Trevligt instrument för oss nördar.
Finns det något instrument, som mäter eventuella vibrationer också?
Har du en iPhone har du redan ett bra verktyg. Finns flertal appar som mäter minsta vibration. Sök på "seismometer"
Vill ha - times two!Här står vår koloss med förbrukningsviner i vardagsrummet...
Climadiff
Ringde och snackade med en trevlig lirare på Vinlagring.se och han vidhöll att Dometic var ett bättre skåp och framförallt tystare MEN att deras småskåp tyvärr var kompressorskåp. Det är bara de stora avsedda för långlagring som har absorption.Jag har ett Dometic CS 200 VS och det är knäpptyst. Ingen kompressor, inget ljud alls. Vet dock inte om detta gäller D15, dvs. om det ocksa fungerar med absorptionsteknik istället för kompressor.
OK! Då kanske "mitt" skåp var ett dåligt exemplar. Det hade flera andra fel också, så det skickades tillbaka.Mitt Climadiff är väldigt tyst.
Någon som vill kasta ett öga på detta?
Har tänkt att jag ska inte köpa mitt skåp fören jag fått en av mina gitarrer sålda, men i morse när jag vaknade så tänkte jag "nä nu jäklar" beställer jag det ändå, då jag alltid fått mina gitarrer sålda tidigare, så jag lär ju få även denna såld.
Och vilken tur att jag fick den tanken, för jag gick in på Ma Cave à Vin och upptäckte att de har rea på Climadiff!
Jag vet inte vilket skåp jag ska välja, jag lagrar i princip bara Champagne, men den ska också kunna ligga i 10-20 år (räknar med att jag någon gång får en riktig vinkällare).
Det är dessa två jag funderar på:
http://www.my-wine-cabinet.com/art,...ne-ageing-cabinet-second-choice.htm#technique
http://www.my-wine-cabinet.com/art,...e-cooler-for-2-bottles-for-free.htm#technique
Jag hade tänkt den billigare av de, när jag planerade att köpa för ordinarie pris, men nu kan jag absolut tänka mig den dyrare.
Det jag undrar är väl mest om den billigare är ett "dåligt" skåp, eller om det ändå är okej dvs inga vibrationer, bra temperatur och luftfuktighetsfördelning.
Jag tänkte beställa under kvällen, då jag inte vet hur länge det är rea, så alla tips mottages otroligt tacksamt!