This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Keen skrev:Man kan väl också kasta ner ekchips i själva vinet, om det ligger på stålfat, istället för att lagra på ekfat?
Sjödin skrev:Ja, jag slänger väl in ett svar i tråden då....
Ek var det. Ja, man kan ju lagra plasket i ekfat, åsså kan man plugga igen flaskorna med kork, från korkeken.
anders skrev:Man skulle kunna kalla användningsområdena för "aromatisering" och "förslutning".
Krug skrev:Men, ååååh!
Keen skrev:Eller kort och gott snålhet?
Tror det är Lafite och det var rätt många år sen, årgången var1800 tal! Men detta var en flaska dyraste pris per flaska i hel låda tror jag är ett Rhone vin som såldes för några månader senKeen skrev:meh, får ta en rätt trött fråga.
Vilket vin är det dyraste som sålts på auktion?
Bonusfråga: vilket vin är det dyraste som varit ute på auktion men som inte såldes, och vad hände med det vinet?
Dom ställde den i montern (tror det var en tidningsredaktion) under starkt ljus och efter några månader föll korken (söndersmulad) ned i flaskan!anders skrev:På tal om det så vill jag minnas att det var någon ultradyr panna som ställdes ut på museum. Tyvärr var montern ökentorr så det slutade med att korken torkade ihop och ramlade ner i flaskan.
magnum skrev:Dom ställde den i montern (tror det var en tidningsredaktion) under starkt ljus och efter några månader föll korken (söndersmulad) ned i flaskan!
Ja, men man undrar ju hur det är ställt när man ställer en flaska (raritet dessutom) i en glasmonter med spotlights???????????????anders skrev:Oavsett den exakta händelsesekvensen kan man sammanfatta det hela med: gick åt helvete...
magnum skrev:Ja, men man undrar ju hur det är ställt när man ställer en flaska (raritet dessutom) i en glasmonter med spotlights???????????????