Vinosapien
Medlem
SV: Vinquizz
så enkelt är det
bra att du inte skickade med grönland
anders tar vid
så enkelt är det
bra att du inte skickade med grönland
anders tar vid
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
anders skrev:Kan det vara så enkelt att de följer områdesnamnen? Bornholm, Själland, Jylland, Fyn.
Vinosapien skrev:så enkelt är det
Vinosapien skrev:bra att du inte skickade med grönland
anders skrev:Jules Lavalle brukar nämnas till att vara först med något. Vad?
anders skrev:Den kom direkt.
anders skrev:Jag provade att googla på titlen och fick noll träffar. Du får skriva in svaret vid tillfälle.
anders skrev:Kan jag anta att sökandet utfördes i hängmattan? Eller är det bara ännu tråkigare än vanligt på kneget?
Elvis skrev:Vad annat kan man då hitta på?
anders skrev:Mahatma Gandhi föddes.
anders skrev:Johann Strauss d.y. komponerar "Wein, Weib und Gesang" (Vin, kvinnor och sång) Tillräckligt nära? ;D
anders skrev:Det hade nog behövts en ledtråd eller två innan vi hade knäckt den. Men eftersom du slänger bollen i mitt knä så upprepar jag min fråga från tidigare.
Chateauneuf-du-Pape var 1954 det första vinodlingsområde som uttryckligen förbjöd för en viss teknisk apparatur, vilken?
anders skrev:Jajemän. Jag vet inte om de hade stora problem med detta i just Ch9Pape eller om man bara beslöt sig för att vara proaktiva.
Krug tar nästa.