This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Allaboda skrev:Reims
anders skrev:Ska jag hugga på den? ;D
shorepower skrev:Tålamod med oss mindre begåvade är en fin egenskap
anders skrev:Vad är det för skillnad på Tokaj och Tokaji?
SUPRA skrev:Vad heter hotellet och hur många stjärnor i Guide Michelin har de haft?
Jos skrev:Har för mig att jag läste i senaste munskänkarna att det handlar om ett vin från staden om det står "Tokaj" och ett vin från närområdet om det står "Tokaji". Kanske därifrån du fick idén till frågan också..?
shorepower skrev:Tålamod med oss mindre begåvade är en fin egenskap
SUPRA skrev:Ni som trodde allt var så lätt. Vart håller den här provningen till?
Bonusfråga: Vad är storleken på hennes kupa?
anders skrev:Det är inte utan att det gamla klassiska svaret "På A svarar vi B och på C kan vi inte" passar in... ;D
Krisman skrev:På A svarar jag Champagne och på B svarar jag C85
anders skrev:Det ska bli VÄLDIG intressant att få höra historien om hur SUPRA lyckades få reda på det korrekta svaret...
1CRU skrev:Hotellet heter Royal champagne och ligger lite utanför epernay.
jag tror att de har haft 1 stjärna men jag är osäker.
Det är i allafall ett mycket trevligt ställe att bo på.
Jag var inte speciellt impad av Royal Champagne när vi var där, det ska vara utsikten då...SUPRA skrev:Stämmer bra det. Stjärnan blev de av med när krögarn sålde, och även om det var mycket gott tror jag inte det har någon ny i sikte.
En av de sämre sommeliererna jag träffat.
Krug88 skrev:Jag var inte speciellt impad av Royal Champagne när vi var där, det ska vara utsikten då...
Sommelieren var en tokdryg engelsman har jag för mig.
Jos skrev:Har för mig att jag läste i senaste munskänkarna att det handlar om ett vin från staden om det står "Tokaj" och ett vin från närområdet om det står "Tokaji". Kanske därifrån du fick idén till frågan också..?
anders skrev:Så rätt så, i alla svaren.
CH skrev:Hur ligger det till här egentligen?
Är det Jos som ställer nästa fråga med tanke på att han svarade rätt på den som gällde innan SUPRA smakade Cristal -77 och gjorde ett helt formulär eller är det SUPRAs bonusfråga som gäller?
CH skrev:Är det Jos som ställer nästa fråga med tanke på att han svarade rätt på den som gällde innan SUPRA smakade Cristal -77 och gjorde ett helt formulär eller är det SUPRAs bonusfråga som gäller?
Yepp, your turn!CH skrev:Baron le Roy och Chateau Fortia har jag för mig.