Gurto
Medlem
Nope. I alla fall inte den jag syftar på. Nu krånglar du till det mer än nödvändigt Titta på versalerna i senaste ledtråden. Större delen av svaret finns där.Ähum?
Skulle det kunna vara så att de gör en grappa?
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Nope. I alla fall inte den jag syftar på. Nu krånglar du till det mer än nödvändigt Titta på versalerna i senaste ledtråden. Större delen av svaret finns där.Ähum?
Skulle det kunna vara så att de gör en grappa?
Nope. I alla fall inte den jag syftar på. Nu krånglar du till det mer än nödvändigt Titta på versalerna i senaste ledtråden. Större delen av svaret finns där.
YayJag antar att du söker Ratti Barolo Marcenasco. Om det stämmer bollar jag med nöje över möjligheten att ställa nästa fråga till @StefanAkiko eftersom han verkar ha en på lager.
? Nu är det jag som inte hänger med...Jag tycker att jag är hyfsat vinkunnig när jag som seende vistas bland blinda...
Sorry, ville bara beklaga mig offentligt hur usel jag är på vinteori jämfört med många här på forumet. Har klarat EN fråga, men det var med fuskhjälp från @vininfo.nu Jag är en jävel på att dricka och njuta dock, som tur är.? Nu är det jag som inte hänger med...
Jag hoppar in emellan lite framfusigt. @StefanAkiko kan overrida min fråga om han känner sig otålig.Yay
Förklaring:
Gnagares (Råtta/rat->Ratti) originalvin (Marcenasco var Rattis första Barolo) från mark (->MARCenasco) sydost om ljudet en hund gör när den är arg (morrar-> la Morra)
Då lämnar jag över till @StefanAkiko då
Jag hoppar in emellan lite framfusigt. @StefanAkiko kan overrida min fråga om han känner sig otålig.
Söker ett vin?
Kloakdjur i plural åker taxi för utländsk valuta
Sist tog min rebus två minuter att lösa - klå det ni som vågar och kan!
Förjävla bra jobbat måste jag säga. Klarade du tvåminutan också? Grattis i så fall!Raats Cabernet Franc
Två minuter från att jag såg den men inte från att frågan ställdesFörjävla bra jobbat måste jag säga. Klarade du tvåminutan också? Grattis i så fall!
Två minuter från att jag såg den men inte från att frågan ställdes
Har ju gett ordet till @StefanAkiko men slänger in en liten bonusrebus till bara för att jag inte kan hålla mig Tar ingen den innan @StefanAkiko ställer sin fråga så kan den anses död och jag avslöjar svaret.
Allt-göra Med-Inre Dryckesplats-olo Sprit-i-snabb-o
Översätt/ge synonymer till orden på 3 språk så framträder rätt svar.
Aldo Conterno Barolo Romirasco?
Om det stämmer så ligger jag lågt i väntan på @StefanAkiko som får ställa nästa fråga
Dusty Rhino Black Rhino Reserve Shiraz?Tack att ni väntar på en gammal man.
Trodde jag fick iväg min lilla gåta, men den verkar inte ha tagit sig genom den hårda censuren här på forumet...eller bara så att jag inte har koll på tekniken.
Vi söker vinet där noshörningen stoltserar med en belevad förförare av rang.
Nu är jag en glädjedödare: fel land.Dusty Rhino Black Rhino Reserve Shiraz?
Nu är jag en glädjedödare: fel land.
Väldigt, väldigt nära. Men det har gått så mckt tid att du självklart får rätt, för det var ändå bra jobbat!!!
Missade bara druvan: Gentile...
Visa bifogad bild 663
Om jag fick välja så hade jag sagt att det var min egendom! Mer troligt så är det nog någon snuskigt rik greve från Bordeaux. Slänger ut lite på chans; Mouton Rothchild...