Hagbard C.
Medlem
Helt korrekt! Hade nästan trott att frågan skulle vara för svår utan ledtrådar...Kracher och Krankl tillsammans med slaktaren Schwarz
Bollen över till dig!
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Helt korrekt! Hade nästan trott att frågan skulle vara för svår utan ledtrådar...Kracher och Krankl tillsammans med slaktaren Schwarz
HAde aldrig i mitt liv kunnat om jag inte ganska nyligen hade hållit i en provning med Kalifornska kultviner, snöat in på Krankl. Sen måste jag erkänna att jag fuskade lite och sökte på Krankl och läste lite artiklar. Såg en bild på Kracher, och kände igenom honom. Läste om deras kontakt med Schwarz och googlade honom.
Helt korrekt! Hade nästan trott att frågan skulle vara för svår utan ledtrådar...
Bollen över till dig!
Ledtrådar om baconet:Trädet på gården, en viktig morfar.
Pinhead.
Ny fråga:
Vilket sorts Bacon är detta som ätes rått utan risk för trikiner och till vilken dryck passar det bäst? (Dvs drycken i bakgrunden, dvs vad är det?)
Ett rätt svar räcker!
Visa bifogad bild 595
Crabsticks och sake!Trädet på gården, en viktig morfar.
Pinhead.
Ny fråga:
Vilket sorts Bacon är detta som ätes rått utan risk för trikiner och till vilken dryck passar det bäst? (Dvs drycken i bakgrunden, dvs vad är det?)
Ett rätt svar räcker!
Visa bifogad bild 595
Nej. Inte och inte.Crabsticks och sake!
Trädet på gården, en viktig morfar.
Pinhead.
Ny fråga:
Ett rätt svar räcker!
Visa bifogad bild 595
Helt rättEftersom det inte är saké måste det vara Shouchu, då du nämnde det som en favorit i beskrivningen av dig själv. Kanske är det val-bacon?
Barolo (vinet), Chinato (calissaja),Vermouth (slutprodukt)?Svårt att hitta på frågor som inte Google ger ett snabbt svar på....
Vilken dryck avses:
Sprit smaksätts med örter och barken från en sydamerikanskt träd och blandas sedan med moget vin från ett klassiskt distrikt.
Får passa på att tacka @vininfo.nu som jag bollade frågan med över en kopp Java. Ny fråga kommer inom kort!Jomenvisst, Barolo Chinato var precis det jag eftersökte. Din tur @Matlen!
Baux=bauxit=aluminiumLedtråd: Frankrike...
Ledtråd 3: Producenten var arkitekt innan han grundade denna vingård...Baux=bauxit=aluminium