This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
...eller Tinta de Toro.Aligoté?
Ha ha, själv väntar jag tills jag hört svaret och utbrister "självklart".Äsch, jag försöker nog mest verka smart trots att jag famlar i mörker.
Du är nära, nu bara rätt namn så att det passar med ledtrådarna.För att fortsätta famla i mörker kan jag ju slänga ur mig Lemberger?
Ja, det lär väl inte vara Kekfrankos med tanke på senaste ledtråden, så då kanske det är Blaufränkisch du söker? Men jag kan ju inte påstå att jag helt hänger med i ledtrådarna.Du är nära, nu bara rätt namn så att det passar med ledtrådarna.
Rätt druva, fel namn.Ja, det lär väl inte vara Kekfrankos med tanke på senaste ledtråden, så då kanske det är Blaufränkisch du söker? Men jag kan ju inte påstå att jag helt hänger med i ledtrådarna.
Eller Mähren som det heter på svenskainvånare i Moravia
Japp, men det hade varit för enkelt.Eller Mähren som det heter på svenska
Close but no cigarChateau Musar?
Egendomen är rätt, men vilket är vinet?Château Ksara?
Startades av franska jesuiter och är Libanons äldsta vingård. Man producerar viner med många olika druvor, även Petit Verdot. Châteaux Ksara har även en jordmån som består av krita, rödlera och kalksten. Ligger på hög höjd... borde passa in?
Egendomen är rätt, men vilket är vinet?