This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Opus OneJa, var i alla fall på rätt spår
Kontrar med en bildfråga: Vilket vin pryds av detta på sin etikett?
Visa bifogad bild 517
Opus One
Ser ut som Didier Dagueneau, känd fr a för sina mycket bra Pouilly-Fumé (ex Silex, Pur Sang). Tyvärr gick han väl bort i en flygolycka för några år sedan.Jag steppar in och räddar @kayaker
Vem är detta och vilket vin förknippas med honom?
Visa bifogad bild 539
Snyggt jobbat, men med tanke på ditt namn så var det nog en baggis Bollen ligger hos @SilexSer ut som Didier Dagueneau, känd fr a för sina mycket bra Pouilly-Fumé (ex Silex, Pur Sang). Tyvärr gick han väl bort i en flygolycka för några år sedan.
Vad heter vinet och vilka druvor används för att göra följande vin? Lanserades i mitten av 80-talet och producenten fick hjälp av ett samarbete med Piper-Heidsieck. Vinet bär samma namn som en persisk filosof.
Visa bifogad bild 541
Ful fråga och ful bild.
Jag ger upp.
Gissade först på Spårvagnshallarna, men hittar inga klasar på de bilder j hittar på webben. Men teglet o fönstren stämmer iaf en gnutta.
Räknar blygsamt med att mitt svar var korrekt så ställer en ny.
Nuvarande och tidigare verksamhet?
Visa bifogad bild 545
Verkar som vi fastnat lite så ger lite mer information för de som behöver det
Här bedrevs verksamhet fram till 1967 som direkt påverkade innehållet i flaskor vilka såldes i Sverige
Kan det vara bild på Gönstedtska palatset där AB Vin- och spritcentralen höll till och som nu väl är Vin- och spritmuseet?