Saknar verkligen de gamla "produktbladen" med fonetisk skrift! Skön nostalgi!Systembolagets nya tjänst: vingårdar i fonetisk skrift
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Saknar verkligen de gamla "produktbladen" med fonetisk skrift! Skön nostalgi!Systembolagets nya tjänst: vingårdar i fonetisk skrift
Hurra, snart har jag sparat 6599 pix och har råd att köpa något annat!6 599:-
Någon som vet hur många flarror Raveneau som släpps?
En 8 istället för 7.a?Comtes Rosé 2008 upp 600 riksdaler (2395) jämfört med 2007 som fortfarande finns kvar på bolaget (1795).
Värt skillnaden om man nu skulle vilja prova en Comtes Rosé?
Ja jo, men nu tänkte jag ju på om det fanns något mer än detEn 8 istället för 7.a?
En importör som tjänar mer pengar?Ja jo, men nu tänkte jag ju på om det fanns något mer än det
Nej det tror jag inte. Jag dricker hellre vanlig Comtes 2007 än 08 i dagsläget om jag måste dricka Comtes. Troligtvis gäller samma för rosé. 07 har dessutom fler år på korken vilket är positivt.Comtes Rosé 2008 upp 600 riksdaler (2395) jämfört med 2007 som fortfarande finns kvar på bolaget (1795).
Jag hade tvärtom upplevelse gällande vanliga.Nej det tror jag inte. Jag dricker hellre vanlig Comtes 2007 än 08 i dagsläget om jag måste dricka Comtes. Troligtvis gäller samma för rosé. 07 har dessutom fler år på korken vilket är positivt.
Hur går åsikterna om comtes rosé generellt? Aldrig prövat men känns som dags med 2008. Å andra sidan hoppade jag Billecart-Salmon Elisabeth 2008 av budgetskäl (som jag nu ser finns kvar på pkhuset).Nej det tror jag inte. Jag dricker hellre vanlig Comtes 2007 än 08 i dagsläget om jag måste dricka Comtes. Troligtvis gäller samma för rosé. 07 har dessutom fler år på korken vilket är positivt.
Om Comtes Rosé har samma kvalitet som BdBn så är det nog bra. Men för priset… nja..Hur går åsikterna om comtes rosé generellt? Aldrig prövat men känns som dags med 2008. Å andra sidan hoppade jag Billecart-Salmon Elisabeth 2008 av budgetskäl (som jag nu ser finns kvar på pkhuset).
Men vi har precis haft resonemanget att Salon inte var värt att kasta pengarna på, utan Krug CdM fick ”FYND” stämpeln i sammanhanget!Om Comtes Rosé har samma kvalitet som BdBn så är det nog bra. Men för priset… nja..
lägg till dubbelt så har du en Salon
Comtes Rosé 2008 upp 600 riksdaler (2395) jämfört med 2007 som fortfarande finns kvar på bolaget (1795).
Jag har bara druckit en ung 2006 vilken jag minns som bra och med potential.Hur går åsikterna om comtes rosé generellt? Aldrig prövat men känns som dags med 2008. Å andra sidan hoppade jag Billecart-Salmon Elisabeth 2008 av budgetskäl (som jag nu ser finns kvar på pkhuset).
Då måste jag väl helt enkelt testa en Krug CdM först för att kunna utala migMen vi har precis haft resonemanget att Salon inte var värt att kasta pengarna på, utan Krug CdM fick ”FYND” stämpeln i sammanhanget!
Känner desamma!Då måste jag väl helt enkelt testa en Krug CdM först för att kunna utala mig