Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

Finewinedude

2024 - Låter saker och ting vara osagt
Om man ska lägga Pol Roger Winston Churchill på långlagring i ett decennium, är det 08 jag ska satsa på att handla då ?
Jag tror mig ha sett ganska många olika årgångar på Bolisarna i min närhet.
För att stärka @LarsW svar. JA. 1450:- per flaska skulle jag absolut säga är ett kap. Drack den över 3 dagar från julafton.. Vilken precision i både syra och moussen! snart 11 år på halsen och den är forfarande så primitiv och livlig! Kommer bli en härlig dryck framöver..

Vingubben

Medlem
1F21B6C2-E1FB-4158-995F-6741258AAC12.jpeg

Beställdes direkt från weblagret och Hämtades ut på nyårsafton så det lär inte finnas 06 kvar annat än i vissa butiker. Återkommer om några år med smaknoter. Gott Nytt År på er förresten.

Vingubben

Medlem
WC 2008 finns att köpa för 236€ hos Envie de Champagne. Med dagens kurs och lite transportkostnader så hamnar man ungefär en tusing dyrare per flaska. Är rätt säker på att priset på Bolis kommer att justeras vid nästa tillfälle så om man är sugen så är det nog inte fel att besälla nu. Ångrar man sig är det bara att sälja på Bukowskis och göra sig en liten hacka.:)

Niclas

Medlem
Nej, inte enligt mitt Bolag. Jag ringde runt och jagade 08, men det som fanns inne i närområdet var "bara" 04 och 06.
Tydligen skulle leverantören få in en omgång om två veckor. Min följdfråga var då om dem höjer priset då men det dementerades med motivation att det inte brukar göras vid årgångsbyte.
Vi får väl se...

Swedy

Medlem
… men tyvärr kommer nog en prishöjning i samma veva.
Fast kan dom göra det än? o_O Det har ju diskuterats flitigt gällande WC:s förväntade prishöjning i mars(?).

Men om så är fallet så får man äta upp om man som jag, tänkte att: ”Det är lugnt, det kommer fler flaskor i januari och dessutom så höjs inte priset förrän i mars...”:)

Pontus

Medlem
Fast kan dom göra det än? o_O Det har ju diskuterats flitigt gällande WC:s förväntade prishöjning i mars(?).

Men om så är fallet så får man äta upp om man som jag, tänkte att: ”Det är lugnt, det kommer fler flaskor i januari och dessutom så höjs inte priset förrän i mars...”:)
Tror du det dyker upp nya flaskor innan dess?

matage

Medlem
OK, vem av er var inne på bolaget vid Jarlaplan och köpte 30 flaskor WC 08 igår? ;)
(Och dessutom tog med de två tomma lådorna för de uppackade flaskorna man inte köpte?)

Jag fick iallafall 6 singelflaskor där idag och deras lagersaldo stämde imorse (12st innan jag kom).
Torsplans 9 flaskor är enl uppgift saldofel.

Men däremot, vänner, fick jag precis svar från LVMH Sverige att 2008 Dom Perignon Legacy Edition säljs nu, förutsatt att butiken sålt slut på 2009orna. Därefter skall de vanliga 2008 komma. Någon som sett den någonstans? Någon som fått bekräftelse via beställning från webblagret?

Toppen