Senaste nytt
finewines.se

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

• Som flera kanske har märkt är sig finewines.se inte sig likt rent utseendemässigt! En uppgradering av forumets mjukvara har genomförts och temat kommer successivt att uppdateras för att bättre matcha vår tidigare färgprofil! Eventuella buggar eller feedback tas tacksamt emot i den här forumtråden!

Champagne årgång 2008

FredrikC

Medlem
Men däremot, vänner, fick jag precis svar från LVMH Sverige att 2008 Dom Perignon Legacy Edition säljs nu, förutsatt att butiken sålt slut på 2009orna. Därefter skall de vanliga 2008 komma. Någon som sett den någonstans? Någon som fått bekräftelse via beställning från webblagret?
Fick precis samma mail jag!

FredrikC

Medlem
OK, vem av er var inne på bolaget vid Jarlaplan och köpte 30 flaskor WC 08 igår? ;)
(Och dessutom tog med de två tomma lådorna för de uppackade flaskorna man inte köpte?)

Jag fick iallafall 6 singelflaskor där idag och deras lagersaldo stämde imorse (12st innan jag kom).
Torsplans 9 flaskor är enl uppgift saldofel.

Jag kan ha råkat gjort en beställning via min butik på ett par från en butik i stan. Men det borde inte påverka torsplan

Daniel Stam

Medlem
Nä jag kollar på SB så finns det 3 i Winston i weblagret om jag anger ombud som butik (typ fjällbua i Idre eller Ica i Gimo) men inga när jag anger ett lokalt systembolaget. Någon som vet om det är olika weblager för ombud och butik?

FredrikC

Medlem
Någon (?) hade ju varit i kontakt med Ward Wines, dom hade då svarat att det skulle komma påfyllning snart.
Detsamma gäller förövrigt Cristal, ska komma en ny laddning när som...:)
Tror det skulle komma in nya wc 08 om en vecka.
När kommer Cristal tror du?

Dan

Medlem
Okej, vet du om de kommer till butik eller bara weblager?

Beställde ett gäng wc08 igår å idag provade jag med ett gäng Dompa legacy, mitt bolag måste tro jag är tokig o_O
Går det att beställa WC när det inte finns på lager vare sig hos SB eller leverantör? Jag får bara ett felmeddelande om jag försöker och antog att man får vänta till 9/1 när den kommer åter..

Swedy

Medlem
Okej, vet du om de kommer till butik eller bara weblager?

Beställde ett gäng wc08 igår å idag provade jag med ett gäng Dompa legacy, mitt bolag måste tro jag är tokig o_O
Beställningssortimentet! Kommer i mars tydligen (surprise)... Perfekt då dom kan ta ut mer peningar;)

Last edited:

FredrikC

Medlem
Går det att beställa WC när det inte finns på lager vare sig hos SB eller leverantör? Jag får bara ett felmeddelande om jag försöker och antog att man får vänta till 9/1 när den kommer åter..
Ja min butik kunde beställa från en annan butik i detta fall så jag chansar på det :)

• Like
Reactions: Dan

LarsW

Medlem
Beställde precis ett gäng Dompa... Hoppas att man får Legacy (om det nu egentligen spelar någon roll):)
Bara om du planerar att sälja dem senare tänker jag.:)
Är väl som deras Andy Warhol collection, samma innehåll med en limited ed etikett.

Swedy

Medlem
Är väl som deras Andy Warhol collection, samma innehåll med en limited ed etikett.
Visst är det så! Det spelar mig ingen roll egentligen, men självklart så tar jag hellre ”Legacy” om jag får välja!
(Nej, jag har inte sålt, eller tänkt sälja, något vin än) :cool:

Last edited:

FredrikC

Medlem
Nja denna hyllar ju deras källarmästare eller vad de heter och övergången till deras nya mästare så denna håller jag högre än något av en konstnär.

Toppen