This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Nix jag gick till min butik å beställde 8st och valde att de skulle beställas från huvudleverantör när man gör det i datorn. Och så skrev vi obs Legacy edition 2008.Snyggt! Hoppas att man får Legacyn från bolaget nu också Körde du privatimport från SB?
Oh fuck! Varför lämnade du inte tillbaks dem direkt?Beställde ”2008” från Bolaget i fredags...
Visa bifogad bild 15430
Det är ok med dubletter när det är så glädjande inlägg!Kan någon meddela hur jag raderar detta: blev upplagt dubbelt och kan bara ändra
Håller med, plötsligt kom det in 192 flaskor istället!Det är ok med dubletter när det är så glädjande inlägg!
Ta en av varje, vettja! Låt oss höra vad du tycker. Har inte hunnit prova någon av dem, men jag förväntar mig en hel del syra och mineralitet från båda. Tydligen redan välbalanserade och högst njutbara.Nu tänker jag köpa den dyraste skumpa jag köpt. Men ska jag köpa Dompa 2008 eller Pol Roger SWC 2008? Eftersom jag är lite rädd för skumpor som är väldigt brödiga, vilken av dessa ska jag då välja? Tacksam för kommentarer.
Eftersom Champagne är ett nyväckt intresse, så tänke jag att bara testa en av dem till att börja med och bilda mig en uppfattning om hur en skumpa för 350 skiljer sig från en för 1400 smakmässigt. Jag är som sagt nybörjare och har kanske köpt max 3-4 skumpor om året tidigare, de flesta för 200-400 kr.
Köpte en Pol Roger BdB 2012 till nyår som det inte blev av att dricka då. Kanske jag ska börja med att jämföra den mot deras standard.Jag skulle börja med att köpa några vanliga vintage istället för att köpa deras premium på direkten. De behöver lagras mer innan de uppnår sin fulla potential och om du verkligen vill ha något att öppna idag så är Dompa 09 bättre än 08, tänker jag mig utifrån vad man läst (då jag enbart har provat 09 och inte 08 ännu så är det enbart en teori). Alternativt så går du på en champagne provning där du kan få möjlighet att testa lite olika årgångar som mognat väl.
Ett exempel du kan testa är Pol Rogers standard mot deras Vintage 2009 som finns på systemet idag.
Nu finns Dompa Legacy 2008 på PK-Huset i Stockholm, de fick in 96 flaskor idag
Köpte en Pol Roger BdB 2012 till nyår som det inte blev av att dricka då. Kanske jag ska börja med att jämföra den mot deras standard.
De gånger jag druckit dompa 09 så har jag tyckt att den är i en ganska trist fas, hade inte rekommenderat den som ett bra sätt att trilla ner i champagneträsket. Vad jag läst mig till av vinvänner som provat Winston 08 så låter det som att den är en större upplevelse även som ung om du nu ändå ska lägga de pengarna.om du verkligen vill ha något att öppna idag så är Dompa 09 bättre än 08,
Jag skulle ta Winston 08 alla dagar i veckan. Drack den på nyår och den är redan väldigt trevlig. Dompa 09 är hästlängder ifrån enligt mig. Har inte provat 08 då de jag har ska lagras men Winston alla dagar i veckan säger jag.Nu tänker jag köpa den dyraste skumpa jag köpt. Men ska jag köpa Dompa 2008 eller Pol Roger SWC 2008? Eftersom jag är lite rädd för skumpor som är väldigt brödiga, vilken av dessa ska jag då välja? Tacksam för kommentarer.
6 st mindre nuNu finns Dompa Legacy 2008 på PK-Huset i Stockholm, de fick in 96 flaskor idag
6 st mindre nu