Borjes_bubblor
Hobbyfantast - Instagram: borjes_bubblor
Dagens skörd av 2008.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Jag beställde kl 08:00 i tisdags och fick precis SMS om att hämta ut. Spännande, i vanlig ordning.Beställde 00.45 i tisdags (måndags natt) fick sms om att de inte finns
Får man fråga var du köpte FdP 08?Dagens skörd av 2008.
Visa bifogad bild 16443
Får man fråga var du köpte FdP 08?
Nu finns det bara en flaska kvar i webblagret. Alltså är 42 st 2007 beställda sedan ett par veckor. Undrar vem som vill ha 2007 nu när 2008 kommer i veckan?Om det fortfarande finns 43 st. Bollinger GA 2007 i webblagret, då 2008 kommer i april, finns det då en risk att man får årg. 2007 vid en beställning då? Eller kommer beställningen endast gälla årg. 2008?
Alla som vet att GA är bättre än Special Cuvée men som inte har tillräckligt med koll på årgångarna för att vänta. Det finns många som känner något i stil med "Jag vill ha premium, kring 1000 kr, för det är en present till någon som kan vin!". Man såg det jämt när jag jobbade på SB...Nu finns det bara en flaska kvar i webblagret. Alltså är 42 st 2007 beställda sedan ett par veckor. Undrar vem som vill ha 2007 nu när 2008 kommer i veckan?
Alla som vet att GA är bättre än Special Cuvée men som inte har tillräckligt med koll på årgångarna för att vänta. Det finns många som känner något i stil med "Jag vill ha premium, kring 1000 kr, för det är en present till någon som kan vin!". Man såg det jämt när jag jobbade på SB...
Många här passade nog på att beställa på Philipsons 08 rea. Finns på flera ställen att beställa hem för SB priser så min, högst amatörmässiga, gissning är att det således inte är överdrivet tryck efter flaskorna.Ringde kundtjänst på SB idag, för några frågor kring Bollinger-2008-släppet. Såg att ett av mina lokala SB plötsligt hade fått in tre st. flaskor idag och undrade om det kunde vara nollåttor. Han kunde inte se det, utan hänvisade till butiken. Han var väldigt entusiastisk och tillmötesgående. Han verkade ha bra koll på läget (fick ett tips) och höll tummarna, för att jag skulle fånga en flaska i morgon. Trevlig snubbe. (det var inga nollåttor butiken fått in, utan nollsjuor!) Förresten, vad tror ni, blir det som med DP 08, svår att få tag på i början, men kommer att finnas gott om senare i vår? Eller är Bollinger 08 lika svårfångad som PR SWC 08?
Ringde kundtjänst på SB idag, för några frågor kring Bollinger-2008-släppet. Såg att ett av mina lokala SB plötsligt hade fått in tre st. flaskor idag och undrade om det kunde vara nollåttor. Han kunde inte se det, utan hänvisade till butiken. Han var väldigt entusiastisk och tillmötesgående. Han verkade ha bra koll på läget (fick ett tips) och höll tummarna, för att jag skulle fånga en flaska i morgon. Trevlig snubbe. (det var inga nollåttor butiken fått in, utan nollsjuor!) Förresten, vad tror ni, blir det som med DP 08, svår att få tag på i början, men kommer att finnas gott om senare i vår? Eller är Bollinger 08 lika svårfångad som PR SWC 08?
Står tillfälligt slut för min del.Nu finns det 113 Bollinger att beställa.
Kan det verkligen gått 113 Bollinger på 42 min?
Ja, när det går att kränga 1200 Cristal på 10 minuter och totalt tusentals Winston innan folk hunnit släppa pekfingret från musen så borde det finnas möjlighet att sälja 100 GA på en timme - trots Philipsons drive.Kan det verkligen gått 113 Bollinger på 42 min?
Håller med, de ger sig in i matchen nu och bara jagar prestiger har ju missat hela tåget med alla odlar-nollåttor och icke-prestiger.Det känns bra att tempot inte var lika galet när t ex Pol Rogers tre enklare -08or släpptes. Samma med Palmer, Damien Hugot osv.