Thirsty
Smygnykterist
Skicka Greta på SB så de slutar med dessa onödiga miljöförstörande förpackningar.Kommer 75orna i individuella trälådor!? Inte konstigt Bolly höjt priset i så fall...Får en att tänka på Ikaros.
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Skicka Greta på SB så de slutar med dessa onödiga miljöförstörande förpackningar.Kommer 75orna i individuella trälådor!? Inte konstigt Bolly höjt priset i så fall...Får en att tänka på Ikaros.
Billecart-Salmon vintage för 699:- har idag på SB ändrat årgång till 2008 från 2007. Art nr: 77167. Något man borde köpa?
Då var 2 st beställda. Som du skriver kan det inte vara många hus kvar som ännu ej släppt sin årgångs champagne från 08. Krug och Charles Heidsieck är väl de två jag kommer på just nu av de större husen.Det tror jag nog. Köpte en sexa tidigare i våras men inte tullat på någon ännu. En av de sista husen som skeppar ut sina '08 (prestige exkluderat).
Billecart-Salmon vintage för 699:- har idag på SB ändrat årgång till 2008 från 2007. Art nr: 77167. Något man borde köpa?
Samma här. Enligt Lively wines fanns det igår iallafall. Bäst är väl att beställa igen eller kontakta importören.Jag beställde en flaska strax efter kl 9 men fick nu sms om att den inte kommer levereas och att bolaget inte vet när den kommer vara beställningsbar igen
Då var 2 st beställda. Som du skriver kan det inte vara många hus kvar som ännu ej släppt sin årgångs champagne från 08. Krug och Charles Heidsieck är väl de två jag kommer på just nu av de större husen.
Köpte du dem någonstans ifrån där det är billigare än bolagets 699?Det tror jag nog. Köpte en sexa tidigare i våras men inte tullat på någon ännu. En av de sista husen som skeppar ut sina '08 (prestige exkluderat).
Inte om den dricks nu.. kommer säkert bli fantastisk om ett decennium eller två.Snart blir det min första Dompa, en 2008. Håller ni med om betygen?
https://www.klwines.com/p/i?i=1344996
Så betygen gäller inte hur skumpan var då den testades? Utan hur man tror att betyget blir i framtiden? Jag är förvirrad.Inte om den dricks nu.. kommer säkert bli fantastisk om ett decennium eller två.
Du har inte funderat på att köpa lite äldre årgångar för att få en uppfattning om vad en prestige eller vintage den kan bli?
Så betygen gäller inte hur skumpan var då den testades? Utan hur man tror att betyget blir i framtiden? Jag är förvirrad.
Jag har hört att den släpps 2020 men att det bara kommer vara cirka 8 000 magnumflaskor.Någon som vet när Salon 2008 kommer gå att köpa på någon hemsida eller SB?
Läste häromdagen att thefinestbubble kommer börja sälja dem i september.Någon som vet när Salon 2008 kommer gå att köpa på någon hemsida eller SB?
https://www.instagram.com/p/BzIlsnMifzr/?igshid=1cyx4hyxfzszgNågon som vet när Salon 2008 kommer gå att köpa på någon hemsida eller SB?
Jag är övertygad om att de flesta kritiker av rang sätter betyg efter hur vinet levererar vid tillfället, men har överseende med att struktur och balans kan vara lite skev/tuff i för unga viner och att vinet saknar mognadskomplexitet (vilket brukar kunna ge lite extra i de flesta viner beroende på tycke och smak). Detta gäller dock alla viner som provas unga i någon mån, vilket de flesta professionella bedömare tenderar att göra vanligtvis.Så betygen gäller inte hur skumpan var då den testades? Utan hur man tror att betyget blir i framtiden? Jag är förvirrad.