Sigdarve
Medlem
Om vi säger så här då. Vilken av dessa är godast idag? Palmer Brut Reserve vs. DP 08.
https://vinbetyget.se/champagne/20-palmer-co
Last edited:
This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!
Är tämligen säker på att jag hade tyckt att DP -08 är godast både idag och i framtiden, men har inte provat någon av dem utan går enbart på sannolikhet.Om vi säger så här då. Vilken av dessa är godast idag? Palmer Brut Reserve vs. DP 08.
Nope det har den inte. Jag har dubbelkollat nästan varje dag, och jag väntar på bevakning.Det var tydligen fler som ringt lilla bolaget i Hörby ;D
enligt dem var det en beställning som kommit fel. Har Winston 08 gått att beställa nyligen?
En förlupen flaska Winston 08 kan vara bland det största som hänt i Hörby hittills i år. Kommer att vara en snackis länge!Det var tydligen fler som ringt lilla bolaget i Hörby ;D
enligt dem var det en beställning som kommit fel. Har Winston 08 gått att beställa nyligen?
Samma här men nu när den kom in till Hörby så försvinner bevakningsalternativet iaf för mig. Hoppas de ligger kvar.Nope det har den inte. Jag har dubbelkollat nästan varje dag, och jag väntar på bevakning.
En förlupen flaska Winston 08 kan vara bland det största som hänt i Hörby hittills i år. Kommer att vara en snackis länge!
Hahaha! Klockrent!
Samma uppståndelse som när en sällsynt gråhuvad vipa syntes i Väse i Värmland tidigare i år.En förlupen flaska Winston 08 kan vara bland det största som hänt i Hörby hittills i år. Kommer att vara en snackis länge!
Man vet dessutom att man är en bit från Kungliga Hufvudstaden när rubriksättaren slår till med "megasällsynt"!Samma uppståndelse som när en sällsynt gråhuvad vipa syntes i Väse i Värmland tidigare i år.
Samma uppståndelse som när en sällsynt gråhuvad vipa syntes i Väse i Värmland tidigare i år.
Han har nog bara läst Bill Oddies "Little Black Bird Book" några ggr för mycket kan jag tänka.Man vet dessutom att man är en bit från Kungliga Hufvudstaden när rubriksättaren slår till med "megasällsynt"!
För er som sitter och suktar efter Salon 2008, väl medvetna om att den kommer att bli dyr men ändå hoppas på att den kan komma att rymmas inom en hyfsat rimlig vinbuffert... Well, think again! Den kommer att bli ännu dyrare än vad ni kan föreställa er!
Inte nog med att den endast släpps på magnum och att den totala produktionen uppgår till 8 000 exemplar; den kommer dessutom att endast säljas i en box tillsammans med 2 x 3 sendegorgerade flaskor (halvmagnum) av årgångarna 2004, 2006 och 2007. Jag vågar inte ens spekulera i vad den lådan kommer att gå lös på...
Tillägg: För er som gillar förpackningar: men det är i alla fall en fin låda!
Ofta är den jätteGOD inte alltid den GODASTE med alltid mycket GOD!Allvarligt talat. Ni som druckit Salon. Är den godare/bättre än annan prestigeskumpa av samma årgång?
Ja, är det nån som gillar när champagne är GOD så är det duOfta är den jätteGOD inte alltid den GODASTE med alltid mycket GOD!
Allvarligt talat. Ni som druckit Salon. Är den godare/bättre än annan prestigeskumpa av samma årgång?
Ha-ha – not so fair!Vi kan väl dela på lådan? Du får många fina flaskor från olika årgångar, så tar jag bara en tråkig magnum?
Fair?